Volvo 740 med v8 bygge!

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

jimmzzan skrev:

Min0lta skrev:

jimmzzan skrev:

Herregud, det går fort och turbokonvetera en b230f.

va ett jävla tjat om att bli stoppad. vad är det med det? du kan få en bot och ombess.
ja det är klart, måste man skruva med en bil ska man köpa en annan bil som är bättre. sjysst tänkt, vill man ha en snygg bil ska man köpa en snygg från början. roll
jag förstår inte hur du tänker, detsamma ifrån din sida märker jag. .............................................................................................................................................

kom igen grabban!

frågade bara liksom, jag har alla grejor liggande till turbo konverteringen! ville bara kolla jag är liksom medventen om att blir man stoppas så blir det böter plus om bes ! det är ju snabbt gjort men det är snabbt att det går i sönder med med tanke på att jag inte ska komp sänka därav jag får köra så låg laddning ! som sagt vill ha den till projekt därav jag gillar att skruva och  prova på saker och vara glad när det är klart smile

turbokonvetera moset bara.
gillar du o skruva o prova saker så är det självklart, du börjar smått men är ändå ute på "djupt" vatten. trimma, skruva, sena kvällar med skratt o förbannelse och skit! hur kul låter inte det liksom, men visst trycka i en v8 är ju oxå sjysst!

ja det är sånt jag tycker är kul! asså jag vet ju vad det för med sig ! men liksom när det är klart är det kul men sen om det nu inte skulle hålla med det så åker man till skroten och hämtar en annan b230f motor smile

ja v8 hade varit det roligaste helt klart!

Men det blir att jag ska forska vidare på v8 bygget och blir det inte som det jag har tänkt på så
blir det turbo bygge smile

Honda civic "Jane" (1996)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
3 mars 2011 · 1 948 Inlägg

NEj jag fattar verkligen inte hur du/ni tänker. VARFÖR lägga jobbet på en sån motor om man ändå vill åka fort? vill man inte kunna åka ännu fortare med en bättre motor istället?

Hade det varit en annan bil som inte finns med turbomotor så hade jag hållt med om konverteringen. Men att hålla på med oseriösa lösningar som ändå inte komemr funka i längden. När man ändå har ett guldläge till att kunna bygga nått snabbare och roligare.

Jag kommer aldrig att förstå mig på det tänket faktist. Tycker jag det är kul att meka så hade jag byggt på en redan befintlig turbomotor och plockat ännumer kräm ur den.

Men jag drar mig från tråden nu då det inte leder någon vart.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
jimmzzan
3 mars 2011 · 1 168 Inlägg

rasar f köper du f, filar i ett par fk stakar o kolvar o filar lite på resten av motorn o trycker ner!

Min0lta
3 mars 2011 · 441 Inlägg

AcesHigh666 skrev:
NEj jag fattar verkligen inte hur du/ni tänker. VARFÖR lägga jobbet på en sån motor om man ändå vill åka fort? vill man inte kunna åka ännu fortare med en bättre motor istället?

Hade det varit en annan bil som inte finns med turbomotor så hade jag hållt med om konverteringen. Men att hålla på med oseriösa lösningar som ändå inte komemr funka i längden. När man ändå har ett guldläge till att kunna bygga nått snabbare och roligare.

Jag kommer aldrig att förstå mig på det tänket faktist. Tycker jag det är kul att meka så hade jag byggt på en redan befintlig turbomotor och plockat ännumer kräm ur den.

Men jag drar mig från tråden nu då det inte leder någon vart.

okok ?! men tack för all information

men så vadå menar du att inte lägga ner tid på 740 Gl turbo konvertering ?

Honda civic "Jane" (1996)
volvoentusiasten
4 mars 2011 · 4 005 Inlägg

Jag ska själv bygga ett v8projekt, fast på 940. Det är skoj, men om man ska göra det enkelt för sig så stoppa ner en t5a. eller ännu enklare? köp en 740 turbo eller 940 turbo och byt ut turbon/chippa osv.

Nitrometanskada Gött mos
4 mars 2011 · 1 096 Inlägg

Min0lta skrev:

G-sson skrev:

TenZer skrev:
Stoppa ned en csb du men 350 är tydligen för krallig så du får regga med en slöare 305 eller de kanske bara gäller 240.

Den enda CSB som är godkänd i 240 är den lilla & löjligt slöa 262 kubiktumsmotorn som fanns i Chevrolet Monza två år, alla andra har för mycket vridmoment. Jag tror att 740 är godkänd för lite högre vrid, men om det finns någon annan CSB som är godkänd där lär den vara riktigt slö också. Och med tanke på bilens årsmodell måste du ha en så modern motor att du har rätt sorts avgasrening, det utesluter 262 (p.g.a. ålder) och många andra motorer med lågt vrid...

hmm okok , men vad jobbigt detta blev, jag är stort sugen på att stoppa i en v8 men det verkar skita sig ;/ om det ska vara massa klydd med det!

Så då blir det nog turbo konvertering då!

Måste det vara Cheva? Dodge 318 har jag sett reggad i både 240:s o 740:s

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck
Volvo 242 Turbo "242 From Hell" (1975)
Saab 9-5 Aero Sportsedan "Caramell" (2004)
AcesHigh666 The devil is a looser and he´s my bitch!
4 mars 2011 · 1 948 Inlägg

Min0lta skrev:

AcesHigh666 skrev:
NEj jag fattar verkligen inte hur du/ni tänker. VARFÖR lägga jobbet på en sån motor om man ändå vill åka fort? vill man inte kunna åka ännu fortare med en bättre motor istället?

Hade det varit en annan bil som inte finns med turbomotor så hade jag hållt med om konverteringen. Men att hålla på med oseriösa lösningar som ändå inte komemr funka i längden. När man ändå har ett guldläge till att kunna bygga nått snabbare och roligare.

Jag kommer aldrig att förstå mig på det tänket faktist. Tycker jag det är kul att meka så hade jag byggt på en redan befintlig turbomotor och plockat ännumer kräm ur den.

Men jag drar mig från tråden nu då det inte leder någon vart.

okok ?! men tack för all information

men så vadå menar du att inte lägga ner tid på 740 Gl turbo konvertering ?

Det säger väl sig självt, lägga massa jobb på för att hamna på kanwke runt 150hk och åka olagligt(kanske inte spelar roll) men få en motor som inte är byggd för överladdning, med ett insprut som är fuskkonverterat för att klara överladd. Eller lägga i en färdig turbomotor som du kan regga med o få den besiktad. Och som du med enkla medel kan få upp till strax över 200hk. Lägger du ner mer arbete så är 300hk inte långt borta i t.ex en turbomotor från en 940.

Och med guldläge så menar jag att du faktiskt får stoppa i en rätt kraftig motor i 740 utan att regga som ombyggt. Själv måste jag t.ex regga min mazda som ombyggt om jag ens ska ha en motor med 130hk. Sen är ändå turbomotorerna relativt billiga till volvo,samt att det finns gott om färdiga delar om du t.ex vill ha en kraftig BMW låda istället för volvolåda.

Finns gott om eftermarknadsprylar som diffar o sånt, sen finns det mycket duktigt folk som har skruvat volvo som man kan fråga om hjälp och tips.

Därför tycker jag att man gör sig själv en björntjänst i att turbokonvertera en GL motor.

Du verkar ju vilja ha ett seriöst bygge eftersom du har övervägt v8 med annan bakvagn o allt vad det innebär.  Då ska du inte konvertera en sugis o köra på lågt ladd och med ett sånt sprut. Då ska du köra på grejjer som funkar och som du kan plocka effekt ur också, det kommer du inte att ångra i längden.

Konverterar du sugisen måste du ändå plocka ner allt varje gång du besiktar också. Sen kan du åka på flygande besiktning. Och att du kan få problemmed försäkringen vid en olycka eftersom att bilen är olaglig.

Det är visserligen olagligt att trimma turbobilar också.. men där kan du gömma trimmet lite mer och då kommer du kunna smita igenom besiktningar och flygande kontroller. Även FBś undersökningar vid eventuell olycka.

Senast redigerat av AcesHigh666 (4 mars 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.
Mazda MX-5 "Happy Go Lucky" (1992)
Min0lta
6 mars 2011 · 441 Inlägg

Nitrometanskada skrev:

Min0lta skrev:

G-sson skrev:

Den enda CSB som är godkänd i 240 är den lilla & löjligt slöa 262 kubiktumsmotorn som fanns i Chevrolet Monza två år, alla andra har för mycket vridmoment. Jag tror att 740 är godkänd för lite högre vrid, men om det finns någon annan CSB som är godkänd där lär den vara riktigt slö också. Och med tanke på bilens årsmodell måste du ha en så modern motor att du har rätt sorts avgasrening, det utesluter 262 (p.g.a. ålder) och många andra motorer med lågt vrid...

hmm okok , men vad jobbigt detta blev, jag är stort sugen på att stoppa i en v8 men det verkar skita sig ;/ om det ska vara massa klydd med det!

Så då blir det nog turbo konvertering då!

Måste det vara Cheva? Dodge 318 har jag sett reggad i både 240:s o 740:s

Naje det måste inte vara en 350 motor, men helst för den har ju rätt nice med vrid och visst har bara 200hk men det duger bra!

Honda civic "Jane" (1996)
Tynnerstroem
6 mars 2011 · 345 Inlägg

Köp ett converteringskit med motorfästen och dylikt ifrån Converse Engineering i USA. Kittet kostar $925. Sedan är det bara rycka en 5.0L V8 ur en 80-tals Mustang med tillhörande manuell/automat, stoppa i och njuta.
http://www.converse-engineering.com/

Min0lta
6 mars 2011 · 441 Inlägg

Tynnerstroem skrev:
Köp ett converteringskit med motorfästen och dylikt ifrån Converse Engineering i USA. Kittet kostar $925. Sedan är det bara rycka en 5.0L V8 ur en 80-tals Mustang med tillhörande manuell/automat, stoppa i och njuta.
http://www.converse-engineering.com/

ah tack som fan du smile

Honda civic "Jane" (1996)
burken90
8 april 2011 · 20 Inlägg

Hur vart det med det här, har du kollat upp om det där med v8 i 740 tongue
För har själv en 740 tic som gärna skulle vilja ha en v8 i sig om det går regga på nå vänster smile

Min0lta
8 april 2011 · 441 Inlägg

burken90 skrev:
Hur vart det med det här, har du kollat upp om det där med v8 i 740 tongue
För har själv en 740 tic som gärna skulle vilja ha en v8 i sig om det går regga på nå vänster smile

hehe naje jag skippade det blev för mkt pengar och tid ;/ så köpte mig en 940 turbo motor i ställer och hinkar ner där big_smile

Honda civic "Jane" (1996)
Nisse_Hult
21 augusti 2011 · 19 Inlägg

Nitrometanskada skrev:
Måste det vara Cheva? Dodge 318 har jag sett reggad i både 240:s o 740:s

Nej, om du tittat i papprena hade det stått "Motor utbytt" Och kanske "Chevrolet 262"
Vad som sedan sitter där stämmer sällan med papprena.
318" har för högt vrid för 240.

Senast redigerat av Nisse_Hult (21 augusti 2011)

http://www.v8volvo.se/
Ett forum som handlar om att äga, skruva och åka Volvo med V8 i.
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang