Behöver Akut hjälp av folk som kan Volvo o Turbo.

760_Tic_mannen
17 januari 2007 · 18 Inlägg

Tjenare. Nu e det så att jag inskaffat en kk27 turbo till min 760 tic...Men Pallar motorn för det utan att lägga ner massor av pengar? 

Också e det så..Hur sak jag veta va jag ska ha för Wastegate..O hur monterar jag den? På förra turbon så var där uttag till nån slang som gick från wastegaten..men det e där inte på min nya..Hmm.?

+ Ingen som har en Platta som passar från kkk27 turbon till 760 original avgasrör?  Alltså inte mellan turbon o Grenröret...Utan från turbon till Avgasröret...


Idel öra för vad turbo kunnigt folk kan säga om detta.

MVH: Jonas

Pedal To the metall

BMW 325 E30 (1987)
LoFET Almännt tokig
22 januari 2007 · 481 Inlägg

du behöver nog ett custom grenrör om du skall byta till en kkk turbo då de flesta har extärn wg kan rekomendera westgaten från audis 20 ventilar turbos håller för bra effekt och hyffsat billiga ca 1500:-

Inline sixes ist sie scheisse.......
_JonssoN_
22 januari 2007 · 22 Inlägg

det helt klart lättaste du kan göra är att använda ett standard grenrör från en vanlig 240 lr 740 utan turbo. och bara använda dig av 2 90 graders böjar och en fläns som passar. å kanske då även ett uttag för en extern wg. sedan för att optimera så äre bara att bygga ett x-traktor grenrör men det blir dyrare.

Opel Ascona B "rallycross" (1977)
Xuri One Man Clan
22 januari 2007 · 4 287 Inlägg

Jag rekommenderar dig att läsa på www.savarturbo.se ..dom kan sina saker och snackar inte massa skit som allt annat folk!  www.klracing.se har flänsar som du kan svetsa på din orginal downpipe till kkk27:an  ..snackar vi intern eller extern wastegate ?för annars  går de ju att montera wastegaten (om extern) direkt i avgashuset på turbon ..då slipper du meka med grenrör osv men hur pass bra de är har jag ingen aning om ..men låter lättast och billigast

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang