6328
Sök

Aussie Locker problem Volvo 740

Avstängd
47 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
Tja undrar hur stort spel det ska va på kardan in i bakaxeln?hur mycket man ska kunna vrida den innan däcken rör sig? .mvh/Daniel

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
Knappt märkbart om du drar i handbromsen, däremot brukar gamla Volvo kunna glappa utav helvete efter 40000 mil. Men så ska det alltså inte vara. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Avstängd
47 Inlägg
24 augusti 2011
Trådstartare
RD_87 skrev:
Knappt märkbart om du drar i handbromsen, däremot brukar gamla Volvo kunna glappa utav helvete efter 40000 mil. Men så ska det alltså inte vara. smile

Kan vrida kardan ca 2cm innan det tar tag å däcket snurrar?.mvh

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
24 augusti 2011
_honda skrev:
RD_87 skrev:

Kan vrida kardan ca 2cm innan det tar tag å däcket snurrar?.mvh

Det anser jag vara i gränslandet men min Amazon glappade ett kvartsvarv så länge jag hade den så det kan ju gå många mil ändå. Jag hängde upp kardanen på Min Chrysler igår och där kan man knappt känna nåt glapp så det beror ju lite på hur seriös/nojig du är. smile

Majestas
1 319 Inlägg
26 augusti 2011
Då diffen sitter på ett rätt seriöst bygge, äre viktigt att drivlina är tight osv vid hårt användande... är Lockern helt ny Danne ?

Team VeboTrim

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 augusti 2011
Jo vid hård användning är det viktigt att grejorna förjer specifikationerna, det är inte så lätt att det är pinjongen som behöver shimsas då?

Sök