Alla sierror rwd??

_MaCCe_ Majestas
13 februari 2006 · 1 319 Inlägg

Som tråden lyder. är alla sierror bakhjulsdrivna? eller gäller det vissa årsmodeller?

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
BOOST_ME
13 februari 2006 · 90 Inlägg

alla memn de finn 4X4

To Feel Or Not To Feel...cosworth
_MaCCe_ Majestas
13 februari 2006 · 1 319 Inlägg

aa ok.

är det en bra vinterbil?? Jag menar utifrån rwd och att dom e billiga.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
BOOST_ME
13 februari 2006 · 90 Inlägg

jag äger en själv och visst dom är bra dom är billiga i drift o försäkring nått fel dyker väll upp på alla bilar men som sagt du hittar inget nog inget bättre i dom prisklasserna..en o rekomendera är gt doch som jag har går faktist bättre än förväntat

To Feel Or Not To Feel...cosworth
_MaCCe_ Majestas
13 februari 2006 · 1 319 Inlägg

okej så då ligger den på 120 hk om jag inte minns fel.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
BOOST_ME
13 februari 2006 · 90 Inlägg

aa presis dom ligger på 120hk men flyttar på sig rätt bra..kan tänkas sälja min för ett rimligt pris?

To Feel Or Not To Feel...cosworth
Germax
14 februari 2006 · 12 086 Inlägg

DOHC motorn är på 120 hk och är en betydligt bättre bil än föregångaren med enkelkam och 100 hk, finns ännu svagare varianter. Jag har kört Sierra hela vintern och de går ju att drifta med helt klart =P

Alex_halvordsson
14 februari 2006 · 657 Inlägg

_MaCCe_ skrev:
Som tråden lyder. är alla sierror bakhjulsdrivna? eller gäller det vissa årsmodeller?

Sierra XR4x4 driver ju runt om å har en 6:a under locket, polaren hade en sån som vinterbil å den vart jävligt rolig... fats inte roligare än min S2:asmile

Finns väll oxå XR4i som är likadan fast den driver bara bak

Senast redigerat av Alex_halvordsson (14 februari 2006)

boatlife.se - styrs av nordkoreansk politik
Chrysler Imperial "392 FirePower HEMI" (1957)
Volvo 240 (1988)
Mortcha Turbomissbrukare
14 februari 2006 · 62 Inlägg

Alex_halvordsson skrev:

_MaCCe_ skrev:
Som tråden lyder. är alla sierror bakhjulsdrivna? eller gäller det vissa årsmodeller?

Sierra XR4x4 driver ju runt om å har en 6:a under locket, polaren hade en sån som vinterbil å den vart jävligt rolig... fats inte roligare än min S2:asmile

Finns väll oxå XR4i som är likadan fast den driver bara bak

XR4i E samma som XR4*4.. hela samma vanliga bil!
de finns: OHC motorn, 2.0 DOCH, 2,8l V6 (vanligast) och 2,9.. Har haft 2st själv.. polaren dog i en lika dann.. så en ford fanatiker e man lite utav.. tongue

Ryskhårdporr- de e kärlek de... :P
Galad8
22 januari 2007 · 1 997 Inlägg

Alex_halvordsson skrev:

_MaCCe_ skrev:
Som tråden lyder. är alla sierror bakhjulsdrivna? eller gäller det vissa årsmodeller?

Sierra XR4x4 driver ju runt om å har en 6:a under locket, polaren hade en sån som vinterbil å den vart jävligt rolig... fats inte roligare än min S2:asmile

Finns väll oxå XR4i som är likadan fast den driver bara bak

en sån har ja kolla gärna in den å rösta lite tongue
den driver på rätt bra wink

iceman19
22 januari 2007 · 98 Inlägg

kör också ford sierra ¨på vintern..funkar bra som drifting bil=)..har 2,0 doch går faktist bra..blev förvånad själv att den gick som den gjorde..

_MaCCe_ Majestas
23 januari 2007 · 1 319 Inlägg

Hehe. har, sedan jag skapade tråden, haft 2 st sierror, den ena har jag som vinterbil nu.

Team VeboTrim
Ford Sierra Laser M30b35 Turbo "The Senior six" (1986)
mjukismagnus
23 januari 2007 · 470 Inlägg

Sierra det är en bra bil... Men tycker väghållningen är sådär igentligen visst de är lätta och sladda med och lätta att styra upp igen när det är halt ute men annars är den bakhjulsdrivna sierra ganska jobbig när man skall försöka köra klokt,

Kommer knappt iväg på tvåans växel fast jag har bra dubbdäck på nu..

Men det är en roligt bil iallafall!!!

Helt rätt vinter bil att ha, istället som alla andra jag ser när jag är ute och kör...

Volvo volvo volvo volvo över allt...

Funderar på att köpa cosworth då blir det 4x4...

Senast redigerat av mjukismagnus (23 januari 2007)

Jag är inte bara snygg, jag är singel också!
Tompa Wheel whore
23 januari 2007 · 215 Inlägg

Mortcha skrev:

Alex_halvordsson skrev:

_MaCCe_ skrev:
Som tråden lyder. är alla sierror bakhjulsdrivna? eller gäller det vissa årsmodeller?

Sierra XR4x4 driver ju runt om å har en 6:a under locket, polaren hade en sån som vinterbil å den vart jävligt rolig... fats inte roligare än min S2:asmile

Finns väll oxå XR4i som är likadan fast den driver bara bak

XR4i E samma som XR4*4.. hela samma vanliga bil!
de finns: OHC motorn, 2.0 DOCH, 2,8l V6 (vanligast) och 2,9.. Har haft 2st själv.. polaren dog i en lika dann.. så en ford fanatiker e man lite utav.. tongue

XR4i kan inte gämföras med vanliga Sierror.Dom är mycke speciella.Finns bara 84or.Den har samma 2,8l V6a som XR4X4 ja.Men de är inte "samma".Han som disaignade XR4in ritade även Porsche 928 (om jag inte missminermig).XR4i är en kultbil som borde få en K-märkning.2d fast med den sista sidorutan som på en 4d och en liten sidoruta imellan (för å få en HT-look).As snygga bilar!.Vill ha en sån.

Att tänka på med XR4x4orna!!.Farsan hadde en sån från 90-00 eller nått.Dom är DYRA i försäkring.Dyrare än Cossworth sad

Volkswagen Golf GTi "5W Coupe" (2005)
Volkswagen Golf GLi "Pinka bilen" (1984)
Audi A6 "Sportback" (2008)
Galad8
23 januari 2007 · 1 997 Inlägg

Tompa skrev:

Mortcha skrev:

Alex_halvordsson skrev:

Sierra XR4x4 driver ju runt om å har en 6:a under locket, polaren hade en sån som vinterbil å den vart jävligt rolig... fats inte roligare än min S2:asmile

Finns väll oxå XR4i som är likadan fast den driver bara bak

XR4i E samma som XR4*4.. hela samma vanliga bil!
de finns: OHC motorn, 2.0 DOCH, 2,8l V6 (vanligast) och 2,9.. Har haft 2st själv.. polaren dog i en lika dann.. så en ford fanatiker e man lite utav.. tongue

XR4i kan inte gämföras med vanliga Sierror.Dom är mycke speciella.Finns bara 84or.Den har samma 2,8l V6a som XR4X4 ja.Men de är inte "samma".Han som disaignade XR4in ritade även Porsche 928 (om jag inte missminermig).XR4i är en kultbil som borde få en K-märkning.2d fast med den sista sidorutan som på en 4d och en liten sidoruta imellan (för å få en HT-look).As snygga bilar!.Vill ha en sån.

Att tänka på med XR4x4orna!!.Farsan hadde en sån från 90-00 eller nått.Dom är DYRA i försäkring.Dyrare än Cossworth sad

hehe som sagt så har ja en Xr4i smile
å allt e ju till salu till rätt pris! wink

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang