4203
Sök

Köpråd spånskiva 19-22 mm

1 253 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Letar efter spån till baslådebygge men hittar inget billigt ställe sad Om någon vet om en billig brädgård i Linköpingstrakten vore kanon smile

Lev livet nu innan det är för sent

Likbärgare
375 Inlägg
25 augusti 2011
Du ska väll ändå ha MDF? Du har ingen bauhouse i närheten, Ganska billigt, Även byggmax!

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

1 253 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Alla man pratat med även proffs tycker jag ska köra med spån och att det är billigare med hmm Princip bara en skiva jag ska ha då jag ska bygga in min bas i bagagegolvet i audin där det finns fin fint med plats smile
Senast redigerat av opeldrifter (25 augusti 2011)

Likbärgare
375 Inlägg
25 augusti 2011
Jag hade ändå kört på MDF det är inte sy mycket dyrare, Men visst spån funkar, Byggmax är nog billigast om du inte hittar någon annan brädgård.

Ett söndersparkat lik är inte pilsner.

1 253 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
Byggmax hittade jag bara golvspån skiva är det samma sak?

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
25 augusti 2011
Golvspånskivor är spontade och mer kompakta än en "vanlig" spånskiva.

1 253 Inlägg
25 augusti 2011
Trådstartare
okej går det använda dom också? De spån jag hittade på byggmax var bara på 12mm men kanske räcker då jag bara ska förstärka den befintliga golvluckan som basen ska sitta i?

1 253 Inlägg
27 augusti 2011
Trådstartare
Byggmax har 12mm som mest verkar det som men måste man köpa såhär stor eller går det att köpa en halv bara o blir det samma pris då eller hur funkar det?

Självlärd
3 083 Inlägg
27 augusti 2011
opeldrifter skrev:
Byggmax har 12mm som mest verkar det som men måste man köpa såhär stor eller går det att köpa en halv bara o blir det samma pris då eller hur funkar det?

Skivor går inte att köpa halva tyvärr. Inte i dom bygghandlarna jag vart i iaf. Men eftersom du köper en hel skiva och delar på så kan du limma ihop den och få 24mm wink

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

1 253 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
hehe jo så jag tänkte med men frågan är hur jag ska få hem skivan som är 12x1200x2500 tongue Någon som vet om byggmax är  lika dyra som k-rauta på att såga itu skivan? K-rauta tar ju 25 kr snittet snåla jävlar

Självlärd
3 083 Inlägg
28 augusti 2011
opeldrifter skrev:
hehe jo så jag tänkte med men frågan är hur jag ska få hem skivan som är 12x1200x2500 tongue Någon som vet om byggmax är  lika dyra som k-rauta på att såga itu skivan? K-rauta tar ju 25 kr snittet snåla jävlar

Lagom stort släp big_smile. Annars kan du ju ta med dig sticksågen o såga själv roll

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

Bas För Ditt As!!!!!!
353 Inlägg
28 augusti 2011
Mdf skulle jag satsat på,...

Följ gärna mitt projekt! "Volvo S40N"
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=236594

Ollikkala Racing
1 724 Inlägg
28 augusti 2011
Jag byggde alltid i spånskiva då det funkar i princip lika bra och är billigare, sist jag köpte en skiva på byggmax lånade jag en fogsvans och kapa ner den så att jag fick in bitarna i baksätet på min gamla 900:a wink , skulle iof bara ha delar till ett dörrsido bygge så behövde inga större bitar.

- Time Attack -

1 253 Inlägg
28 augusti 2011
Trådstartare
okej ja ta med sig sticksågen går ju kanske hehe big_smile Men blir nog att låna en svans o såga den i 2 eller 3 bitar då bör den gå in i bagaget på våran audi avant smile

804 Inlägg
28 augusti 2011
Jag brukar gå till woodys bygghandel och antingen få uppsågat efter mina mått om det är större bitar eller rota igenom bland deras spillbitar om det är mindre bitar som behövs. Tycker det kan vara värt att få det uppsågat så man får raka fina snitt så det passar ihop bra.

Sök