Volvo 940 fulltryckare chippning

Like-ducttape
16 september 2011 · 70 Inlägg

Tja tänkte chippa 940in steg 2 chip från hi-tunning till nästa sommar är det någe mer man måste göra när man chippar t.ex byte av nåt annat, tanka 98-oktan eller nåt ?? för när jag kolla chip till min passat steg 2 sa dom att man skulle tanka med 98oktan tack för alla kvar:) KRITIK, SPYDIGTHET OCH DRYGA KOMMENTARER UNDANBEDES TACK!

P--JawZ--K
16 september 2011 · 579 Inlägg

98 oktan är dä rekommenderade oktantalet på bensin som i princip alla "chippare" säger att man ska använda. För det är vad dem har mappat det för (oftast iaf) Men det går att köra på 95 bensin, det förstör inte motorn wink lr blanda 60-40/70-30 bensin å E85 också.

Sen finns det att en massa å göra ifall man vill trimma. Men det beror ju på hur mycket. Kolla här vetja så får du se vad mer man kan göra -> Volvo insprutar turbo guide. Olika hk steg, med delar och prissummor.

Inget man behöver men ifall man vill att motorn ska gå bättre så varför inte tongue

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
Like-ducttape
16 september 2011 · 70 Inlägg

Tack så mycket smile

P--JawZ--K skrev:
98 oktan är dä rekommenderade oktantalet på bensin som i princip alla "chippare" säger att man ska använda. För det är vad dem har mappat det för (oftast iaf) Men det går att köra på 95 bensin, det förstör inte motorn wink lr blanda 60-40/70-30 bensin å E85 också.

Sen finns det att en massa å göra ifall man vill trimma. Men det beror ju på hur mycket. Kolla här vetja så får du se vad mer man kan göra -> Volvo insprutar turbo guide. Olika hk steg, med delar och prissummor.

Inget man behöver men ifall man vill att motorn ska gå bättre så varför inte tongue

P--JawZ--K
16 september 2011 · 579 Inlägg

Varsågod smile Om du undrar över nåt mer så kan du PM;a mig, hjälper alltid till ifall jag kan wink

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
Like-ducttape
16 september 2011 · 70 Inlägg

Bra det ska ja g tänka på smile är själv ingen höjdare på turbo saker tongue

P--JawZ--K skrev:
Varsågod smile Om du undrar över nåt mer så kan du PM;a mig, hjälper alltid till ifall jag kan wink

P--JawZ--K
16 september 2011 · 579 Inlägg

Som det gamla talesättet går "alla var vi okunniga ifrån början" lr nåt sånt tongue

Chevrolet Monte Carlo "General Monty" (1976)
Like-ducttape
16 september 2011 · 70 Inlägg

haha precis wink

P--JawZ--K skrev:
Som det gamla talesättet går "alla var vi okunniga ifrån början" lr nåt sånt tongue

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang