Råd angående Hifonics slutsteg.

TiGgR
13 september 2011 · 251 Inlägg

Hej!
Har idag ett JBL GTO1004E som jag har bryggat 2 kanaler till suben!
Jag hade tänkt köpa en sub till och brygga JBL-steget till subarna och köpa
ett nytt 2-kanals steg till framsystemet! (Canton RS 2.130)

Funderar på ett Hifonics HFi100.2  http://www.hifonics.com/Hifonics_HFi_Amps.html
Jag vet ju hur kvaliten var på deras steg på 90-talet så man är ju lite sugen på deras produkter än!! big_smile

Tycker att ljudkvaliten på JBL-steget är under all kritik men det pumpar på som bara den på basen!! tongue

Som sagt hur är kvaliten på Hifonics idag??

Tackar för svar!!
/TiGgR.

Senast redigerat av TiGgR (13 september 2011)

spungeBob
13 september 2011 · 179 Inlägg

Dom stegen jag har varit i kontakt med har hållt hög klass, inklusive det du pratar om. Kan visserligen inte referera till 90-talets steg då jag inte har hört dom, tyvärr.

TiGgR
14 september 2011 · 251 Inlägg

Låter ju bra det!
Synd att det inte är fler som har erfarenhet av deras nyare steg som de vill dela med sig av!! :S

Funderar på att chansa då jag fortfarande tycker Rockford gör bra grejjer än idag
om man jämför med vad de gjorde på 90-talet! big_smile

/TiGgR.

spungeBob
14 september 2011 · 179 Inlägg

Du lär inte bli besviken smile

Jimsalabim Reservdelsman
21 september 2011 · 61 Inlägg

TiGgR skrev:
Låter ju bra det!
Synd att det inte är fler som har erfarenhet av deras nyare steg som de vill dela med sig av!! :S

Funderar på att chansa då jag fortfarande tycker Rockford gör bra grejjer än idag
om man jämför med vad de gjorde på 90-talet! big_smile

/TiGgR.

Rockford gjorde bättre grejjer i slutet på 90-talet än idag cool

BMW 325d (2007)
TiGgR
21 september 2011 · 251 Inlägg

Jimsalabim skrev:

TiGgR skrev:
Låter ju bra det!
Synd att det inte är fler som har erfarenhet av deras nyare steg som de vill dela med sig av!! :S

Funderar på att chansa då jag fortfarande tycker Rockford gör bra grejjer än idag
om man jämför med vad de gjorde på 90-talet! big_smile

/TiGgR.

Rockford gjorde bättre grejjer i slutet på 90-talet än idag cool

Jajjamensan men jag tycker fortfarande deras grejjer är bra idag... Även om de var bättre i slutet av nittiotalet!! big_smile
/TiGgR.

Halldorf
21 september 2011 · 33 Inlägg

vart finns deras basar och steg att köpa ?

TiGgR skrev:
Hej!
Har idag ett JBL GTO1004E som jag har bryggat 2 kanaler till suben!
Jag hade tänkt köpa en sub till och brygga JBL-steget till subarna och köpa
ett nytt 2-kanals steg till framsystemet! (Canton RS 2.130)

Funderar på ett Hifonics HFi100.2  http://www.hifonics.com/Hifonics_HFi_Amps.html
Jag vet ju hur kvaliten var på deras steg på 90-talet så man är ju lite sugen på deras produkter än!! big_smile

Tycker att ljudkvaliten på JBL-steget är under all kritik men det pumpar på som bara den på basen!! tongue

Som sagt hur är kvaliten på Hifonics idag??

Tackar för svar!!
/TiGgR.

spungeBob
21 september 2011 · 179 Inlägg

Vet inte om man får skriva det rakt ut men du kan ju testa googla på ullared digi. Hittar du rätt så har dom en del Hifonics grejjer.

Halldorf
21 september 2011 · 33 Inlägg

tackar:)

spungeBob skrev:
Vet inte om man får skriva det rakt ut men du kan ju testa googla på ullared digi. Hittar du rätt så har dom en del Hifonics grejjer.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang