Livslängd på basar?

Rickard-v
23 september 2011 · 2 665 Inlägg

Nu tror jag många har glömt var trådskaparen frågar, Nu verkar det vara ett diskutionstråd om vad hifi betyder o upplevs.

Livslängden på en bas begränsas av material som åldras. Skumkant eller gummiupphängning.

Den brukar torka o spricka efter 15-25år. Så om du inte själv har sönder dem så håller de länge.
I stortsätt alla basar spelas sönder pga av handhavande fel!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Denzig
24 september 2011 · 248 Inlägg

Rickard-v skrev:
Nu tror jag många har glömt var trådskaparen frågar, Nu verkar det vara ett diskutionstråd om vad hifi betyder o upplevs.

Livslängden på en bas begränsas av material som åldras. Skumkant eller gummiupphängning.

Den brukar torka o spricka efter 15-25år. Så om du inte själv har sönder dem så håller de länge.
I stortsätt alla basar spelas sönder pga av handhavande fel!

härligt att vi har någon som kan hålla sig till ämnet! smile

VincentQvarfordt
24 september 2011 · 152 Inlägg

Rickard-v skrev:
Nu tror jag många har glömt var trådskaparen frågar, Nu verkar det vara ett diskutionstråd om vad hifi betyder o upplevs.

Livslängden på en bas begränsas av material som åldras. Skumkant eller gummiupphängning.

Den brukar torka o spricka efter 15-25år. Så om du inte själv har sönder dem så håller de länge.
I stortsätt alla basar spelas sönder pga av handhavande fel!

Bra där, tillbaka till frågan.

Har man en fin bas med trasig upphängning kan man ju byta den för en rätt billig peng.

ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 september 2011 · 8 744 Inlägg

Egentligen borde den här tråden rensas på en hel del inlägg som inte hör till TS fråga, men diskussionen om HiFi är så intressant så den får ligga kvar. Bra att det kom ett korrekt svar till slut, och om ni nu ska diskutera vidare, försök hålla er till TS fråga. wink

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
VincentQvarfordt
24 september 2011 · 152 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Egentligen borde den här tråden rensas på en hel del inlägg som inte hör till TS fråga, men diskussionen om HiFi är så intressant så den får ligga kvar. Bra att det kom ett korrekt svar till slut, och om ni nu ska diskutera vidare, försök hålla er till TS fråga. wink

Kanske plocka ut inläggen och lägga i en separat tråd?
Blir ju lättare och hitta så.

M_icke_
24 september 2011 · 3 466 Inlägg

VincentQvarfordt skrev:

ChriZtoffer skrev:
Egentligen borde den här tråden rensas på en hel del inlägg som inte hör till TS fråga, men diskussionen om HiFi är så intressant så den får ligga kvar. Bra att det kom ett korrekt svar till slut, och om ni nu ska diskutera vidare, försök hålla er till TS fråga. wink

Kanske plocka ut inläggen och lägga i en separat tråd?
Blir ju lättare och hitta så.

Detta tycker jag hade varit en bra idé, så kan diskussionen dessutom fortsätta om man nu har lust för de.

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
ChriZtoffer GAS democar 2018!
24 september 2011 · 8 744 Inlägg

Verkar tyvärr inte som att jag kan göra det, satt själv och tänkte på det tidigare men hittar ingen funktion för att göra det. Så tråden får stå kvar så som den är tills vidare.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!
Denzig
25 september 2011 · 248 Inlägg

ChriZtoffer skrev:
Verkar tyvärr inte som att jag kan göra det, satt själv och tänkte på det tidigare men hittar ingen funktion för att göra det. Så tråden får stå kvar så som den är tills vidare.

kopiera alla nödvändiga inlägg och kanske formulera om dom och skapa en ny tråd och sedan låsa den?

Rickard-v
25 september 2011 · 2 665 Inlägg

Tidigare diskuterade ni vad hifi är, nu diskuterar ni hur ni ska skapa en ny tråd med babbel o även forummoderatorn är med. Skärpning!  Deleta allt som inte har med livslängd på basar att göra!

Trådskaparen pratar om livslängd på basar!!!!!!!!!!!!

Golf R https://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=328740
Kärlek växer inte på träd, den byggs i Tyskland!
Nitromast Dr. Scanner
25 september 2011 · 2 167 Inlägg

Rickard-v skrev:
Tidigare diskuterade ni vad hifi är, nu diskuterar ni hur ni ska skapa en ny tråd med babbel o även forummoderatorn är med. Skärpning!  Deleta allt som inte har med livslängd på basar att göra!

Trådskaparen pratar om livslängd på basar!!!!!!!!!!!!

Yeh och han fick svar. Sen att tråden eskalerar in i något helt annat som väldigt många tycker är intressant är då skitsamma och borde bara tas bort? smile Nej, för all del, låt det vara kvar!

M_icke_
25 september 2011 · 3 466 Inlägg

Rickard-v skrev:
Tidigare diskuterade ni vad hifi är, nu diskuterar ni hur ni ska skapa en ny tråd med babbel o även forummoderatorn är med. Skärpning!  Deleta allt som inte har med livslängd på basar att göra!

Trådskaparen pratar om livslängd på basar!!!!!!!!!!!!

När man frågar något på ett forum så får man räkna med att det blir en diskussion om vad som är rätt, det är detta som är hela vitsen med ett forum. Sen kan denna diskussionen dra iväg åt olika håll och till slut sluta med en helt annan poäng, det händer i många fall. Så länge TS har fått svar på sin fråga så ser jag inga som helst problem med detta..

"Den som ingen turbo har, han får åka utan bar"
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang