Volvo 740 - 89 startar ibland inte

vikelinan
7 juni 2011 · 34 Inlägg

har en volvo 740 -89 som ibland inte startar, den kan gå 2 veckor sen rätt va de är så startar den inte sen går den igen kanske en-tre veckor sen startar den inte igen och sen går de.... och så håller de på. någon som vet vad de kan vara för något? hmm

Volvo 940 "Najnfortin" (1991)
Bimmerman
28 september 2011 · 217 Inlägg

Gammal tråd du kanske har löst problemet nu men here it goes ändåsmile Antar att det är insprut på den kärran, kollat spridare och fördelalock så det inte är nå vajsing där? När den inte startar vill den inte tända alls då?

BMW 530i "E39 Touring" (2001)
Ravi Tekniker
28 september 2011 · 624 Inlägg

Volvo kan väl de flesta här

volvo142-73
28 september 2011 · 385 Inlägg

Ravi skrev:
Volvo kan väl de flesta här

Varför svarar du inte på detta enkla fel då?

I vilket fall som helst så kolla om du får fram bensin genom att skruva loss slangklämman som sitter på bränsletrycksregulatorn och kolla soppa. Vilket jag inte tror du har.. så byt bränslerelät sitter bakom askfatet. Lossa askfatet-->ta bort plast biten framför cigg uttaget-->lossa de två stjärnskruvarna-->ta bort facket-->under där sitter det ett stort vitt relä till vänster.

MVH

vikelinan
28 september 2011 · 34 Inlägg

ja tack så mycket men de har ordnats sig nu, de var tändkablarna som spökade wink

Volvo 940 "Najnfortin" (1991)
Bimmerman
28 september 2011 · 217 Inlägg

Jamen se där smile såg att du hade ett annat problem också att den hackade sig fram typ, polarn har samma problem, var det kallstartsventilen där? vet dock inte om han har b230E eller F, vad jag har förstått finns kallstartsventilen enbart på mekaniskt insprut?

BMW 530i "E39 Touring" (2001)
Ravi Tekniker
28 september 2011 · 624 Inlägg

Inga problem volvo142-73    men jag var bara inne någon minut på sidan, sen var jag tvungen att återgå till mitt mätande på lektion.... tänkte skriva nu men du fixade det ju  thats why

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang