4538
Sök

Audi A6 Avant 1997 startproblem

6 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Har en Audi A6 Avant som har rullat 20 000 mil. För drygt en månad sen dör bilen i en rondell, får bogsera hem sen dess har den varit hos min lokala bilverkstad (ej märkesverkstad). Han har konstaterat att det troligen är problem med startspärren. Kan tillägga att jag även i samband med haveriet har haft problem med att det läckt in stora mängder vatten i bilen (fick ösa ur). Detta berodde på igensatta dränerings rännor vid framrutan.
Detta ska vara åtgärdat nu men startproblemen kvarstår. Frågan är om man ska köra bilen till en märkesverkstad eller kommer detta kosta satan ?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 oktober 2011
Eftersom styrenheten sitter placerad under passagerarsätet fram så skulle jag sätta mina stålar på att det kommit in vatten i boxen vilket ställer till det för dig.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

6 Inlägg
3 oktober 2011
Trådstartare
Då är vi nog på rätt spår iaf. Iomed att det var på passagerarsidan det stod en decimeter vatten. Mekanikern har torkat ur bilen ordentligt (kört med byggfläkt) men att det kanske har bildads oxid o grejer i styrenheten då ? Är det bara och skaffa ny styrenhet eller ? Ska man låta en Audi verkstad göra jobbet ? Eller kan vilken annan verkstad som helst göra jobbet ?

Försöker iaf
12 819 Inlägg
3 oktober 2011
Har du tur så är det bara oxid i kontakten, men mest troligt har det blivit kortis i styrenheten.

Nej det behöver inte vara en VAG verkstad för det jobbet, det kan du själv göra om du har lust.
Bort med sätet bara å lyfta på golvmattan.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Sök