6371
Sök

Varför visar varvräknare till 8000 på vanlig bil?

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 oktober 2011
granadadr skrev:
stämmer inte,, mina scorpios har avgassidan på förarsidan,, åt fel håll så att säga,, så det har INGEN betydelse alls,,,,

Det är klart som fan att det inte skiljer mellan vilket land bilen var såld i... Men om den var designad för att ha ratten på höger sida från början kanske? det är ju de flesta japsar eller engleska bilar så det är klart som fan att dem först o främst kanske designar bilarna för det. Men sen byter dem ju givetvis inte till en annan motor för att bilen ska säljas i ett land med högerrtrafik. Därför trycker man ihop bromservon bakom motorn.

Och regeln gäller inte alla biler. Det finns felr saker som spelar in, plats t.ex? Men vad jag har observerat så är det OFTAST så. Supra mk4 har t.ex avgaset på "fel sida" om man ska gå efter att det är en japs.
Senast redigerat av AcesHigh666 (21 oktober 2011)

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Ford fantast
1 610 Inlägg
21 oktober 2011
AcesHigh666 skrev:
granadadr skrev:
stämmer inte,, mina scorpios har avgassidan på förarsidan,, åt fel håll så att säga,, så det har INGEN betydelse alls,,,,

Det är klart som fan att det inte skiljer mellan vilket land bilen var såld i... Men om den var designad för att ha ratten på höger sida från början kanske? det är ju de flesta japsar eller engleska bilar så det är klart som fan att dem först o främst kanske designar bilarna för det. Men sen byter dem ju givetvis inte till en annan motor för att bilen ska säljas i ett land med högerrtrafik. Därför trycker man ihop bromservon bakom motorn.

Och regeln gäller inte alla biler. Det finns felr saker som spelar in, plats t.ex? Men vad jag har observerat så är det OFTAST så. Supra mk4 har t.ex avgaset på "fel sida" om man ska gå efter att det är en japs.

engelska fordar 80-90 tal har ett stag över från bromspedalen till bromservon.

mitt projekt http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=260519
spacers.se
katt åt lampa lös i magen
en volvo är som aids när man fått den blir man aldrig av med den

The devil is a looser and he´s my bitch!
1 948 Inlägg
21 oktober 2011
Fiesta_Racing skrev:
AcesHigh666 skrev:
granadadr skrev:

engelska fordar 80-90 tal har ett stag över från bromspedalen till bromservon.

Okej låter jävligt skumt men det r inte skrivet i sten som jag påpekat flera gånger. Jag har sett att det är så i de flesta fallen, dock tittar jag mest på japsar för jag bryr mig inte så mycket om europeiska bilar. Där stämmer det OFTAST.

OBS: OFTAST OFTAST OFTAST OFTAST OFTAS... så slipper fler ge exempel på skumma idiotlösningar bara för att bevisa att det INTE ALLTID är så som jag påstår.

Before you criticize someone, you should walk a mile in their shoes. That way, when you criticize them, you're a mile away and you have their shoes.

Sök