2182
Sök

Behöver hjälp med att importera en bil!

8 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Hej!
Tänkte försöka importera en bil för första gången på min egen hand från Tyskland.
Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips?
Sedan undrar jag om hur mycket man kan och bör pruta på en bil, imitt fall en Mitsubishi 3000GT från 1993 och kostar 8800 euro.
Har förstått att man ska påbörja prutandet hemifrån och sedan kanske pruta lite till på plats i Tyskland? Har även läst att man får räkna med att lägga ut runnt 10 000kr för själva importbiten, stämmer detta?
Kom gärna med bra och konkreta tips!
Tack!

684 Inlägg
31 januari 2007
Niklas_O skrev:
Hej!
Tänkte försöka importera en bil för första gången på min egen hand från Tyskland.
Tänkte fråga om det är någon som har några bra tips?
Sedan undrar jag om hur mycket man kan och bör pruta på en bil, imitt fall en Mitsubishi 3000GT från 1993 och kostar 8800 euro.
Har förstått att man ska påbörja prutandet hemifrån och sedan kanske pruta lite till på plats i Tyskland? Har även läst att man får räkna med att lägga ut runnt 10 000kr för själva importbiten, stämmer detta?
Kom gärna med bra och konkreta tips!
Tack!

tja,, det e inge svårt att improtera en bil från tyskland , själv har jag importerat 2 st!   jag la ut  ca 6000kr för att ta hem den o regga in den,   mest gick det på soppa,,, jag körde uppd en från söder om munchen...  men jag tycker du ska pruta på plats,,, försök hitta saker han ej nämt på annonsen eller telefonen,    sök info på www.bilprovningen.se och tullverket.se  och www.vv.se,,,  jag sitter på jobbet nu,, men kan kolla upp allt när jag kommer hem, så kan jag berätta vad du behöver ha med dej osv,

8 Inlägg
31 januari 2007
Trådstartare
Det vore jätteschysst!

Sök