12 november 2011
Trådstartare
jah jag har en bmw turbo diesel, och den har en intercooler förstås, och den sitter framför högra framhjulet.
(denna plasten framför högra framhjulet verkar vara en sak som alla kör sönder märkte jag när jag letade efter bil) men plasten är fixad nu
i alla fall så i farten så kommer kall luft in från öppningarna i kofångaren som sedan genom en massa plast kommer till ic och ska kyla av laddluften och sedan går den varma luften ut genom ventilationshålen framför högra framhjulet (plasten nämnd innan)
problemet är att laddluften kyls aldrig av, för ICn är igensatt .. (alltså inte där laddluften färdas utan där kylluften ska flöda genom)
den är igensatt av grus och sand osv som kommer från däcket och sedan hamnar på ICn
jag har testat allt jag kan komma på :
blåsa.. (ganska värdelöst)
spola med vatten
tryckluft
tryckluft + vatten på 1mm avstånd
sanden osv sitter som lim i intercoolern...
a:
hur ska man få rent den?!
b:
hur ska man se till att den förblir ren
c:
jag har hört att intercoolern är en flaskhals när det kommer till mera effekt ur dessa motorer, så finns det någon eftermarknads kit, eller liknande som passar i denna bmw
(bmw 525 tds e39 1999)
Har en egen cnc-fräs, arbetar med mdf, trä, aluminium-(experimentellt) för tillfället , behöver du något utfräst så är det bara att pm'a