11 november 2011
Trådstartare
Hej!
Lämnade in min Hyundai Accent -00 den 13/6 2011 och fick alla remmar bytta i bilen då de hade gått runt
10 000 mil. Fick åka in några veckor senare och spänna remmarna.
Nu var jag ute och körde på E4, hörde en svischande ljud, så jag körde av och gick ut och kollade om allt såg OK ut. Hittade inget fel. Provkörde en liten bit till och då la bilen av och alla lampor började lysa. Gick ut öppnade huven, kollade om någon rem var av, kollade oljan osv. Kamremmen syns dock inte, men tänkte inte alls på den eftersom den bara har gått 200 mil. Gick in och provstartade igen, motorn går igång en kort stund men sen kommer ett förjävla ljud från motorn och bilen dör. Fick bärga den för 3000 spänn till en verkstad.
Har bilen inne på verkstaden nu, men dom har inte hunnit kolla på den. Alla jag frågar vad som kan ha hänt tror att det är kamremmen som har gått av. Men den är ju bytt i somras? Har bilen inne på samma verkstad som bytte remmarna och dom lämnar garanti i 3 månader, men nu har det gått över 4 månader. Men om det är kamremmen så måste dom ha gjort något fel när dom bytte? Eller? 200 mil är ju ingenting.
Och har kamremmen gått av, så klarar verkligen inte min ekonomi av att betala för lagning.
Jag bytte ju kamremmen i tid för att slippa en dyr verkstadsräkning.
Någon som vet mer om bilar än jag?
Väldigt tacksam för hjälp, då verkstan inte verkar höra av sig.