Bilen är låst

Hybrid_ Forum- och sitemoderator
28 november 2011 · 17 469 Inlägg

mingan77 skrev:

Dieselsmurfen skrev:

mingan77 skrev:
men frågan är med..  hur fasen ska  jag veta vilken  jag skall koppla + kabeln till ? ser ju inte vilken kabel som går till batteriet.

Den som slutar vid generator eller startmotor är röd.

a jo, borde nog kunna se, det är bara att det är en massa kablar dragna runtom.

så.. +kabeln på  strömkabeln och  den andra   på jord( karosssen)

stämmer det?

Riktigt. Kan vara lite bökigt att få bra kontakt ibland så ge inte upp med en gång då! Kablarna är dessutom grövre än en vanlig "standardkabel"

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Fr3dd3OlSSoN
29 november 2011 · 356 Inlägg

Tror dock att någon på bilkompani kan hjälpa dig. Ring och hör med dem innan du börjar laborera med kablar på olika komponenter!

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
29 november 2011 · 2 322 Inlägg

Jag löste det!! tog startkablar och satte dit på startmotorn väntade 2 min  sen gick det att öppna.
och för er som undra varför det inte gick o låsa upp med nyckel så finns det som kallas safe lås.   därför beter sig låsen konstigt, dom behöver batteri.

tack för all hjälp

/mingan

alindquist
29 november 2011 · 222 Inlägg

mingan77 skrev:
Jag löste det!! tog startkablar och satte dit på startmotorn väntade 2 min  sen gick det att öppna.
och för er som undra varför det inte gick o låsa upp med nyckel så finns det som kallas safe lås.   därför beter sig låsen konstigt, dom behöver batteri.

tack för all hjälp

/mingan

Går bilen som den ska nu? smile

BMW 135I "CSL" (2008)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
29 november 2011 · 2 322 Inlägg

speeDs_ skrev:

mingan77 skrev:
Jag löste det!! tog startkablar och satte dit på startmotorn väntade 2 min  sen gick det att öppna.
och för er som undra varför det inte gick o låsa upp med nyckel så finns det som kallas safe lås.   därför beter sig låsen konstigt, dom behöver batteri.

tack för all hjälp

/mingan

Går bilen som den ska nu? smile

jag befarade de värsta som du sa, men den  går helt felfritt smile var ju tvungen att  köra en runda o se huden kändes...  kändes fan som den vore ny hehe, men det är ju bara för jag har kört min mk1 sen dess med smile
felfri annars

alindquist
29 november 2011 · 222 Inlägg

mingan77 skrev:

speeDs_ skrev:

mingan77 skrev:
Jag löste det!! tog startkablar och satte dit på startmotorn väntade 2 min  sen gick det att öppna.
och för er som undra varför det inte gick o låsa upp med nyckel så finns det som kallas safe lås.   därför beter sig låsen konstigt, dom behöver batteri.

tack för all hjälp

/mingan

Går bilen som den ska nu? smile

jag befarade de värsta som du sa, men den  går helt felfritt smile var ju tvungen att  köra en runda o se huden kändes...  kändes fan som den vore ny hehe, men det är ju bara för jag har kört min mk1 sen dess med smile
felfri annars

Fasiken va skönt då! smile

BMW 135I "CSL" (2008)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
29 november 2011 · 2 322 Inlägg

speeDs_ skrev:

mingan77 skrev:

speeDs_ skrev:

Går bilen som den ska nu? smile

jag befarade de värsta som du sa, men den  går helt felfritt smile var ju tvungen att  köra en runda o se huden kändes...  kändes fan som den vore ny hehe, men det är ju bara för jag har kört min mk1 sen dess med smile
felfri annars

Fasiken va skönt då! smile

ja ibland får man ha turen med sig, nu är den nytvättad och inställd  i ett property garage, så nu efter jul så skall det rivas inredning och front. smile fälgarna ska plockas ner. angående split fälgar, vad är det för smörja man ska ha när man ska täta runt skruvarna ? och hur hårt skall dom dras åt näsr man skall montera dit ytterbanorna och det ?
har aldrig gjort det.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang