Volvo 740 gl -88 dör??

Undisputed Always Bet On Black
29 november 2011 · 125 Inlägg

Hej! Har införskaffat mig en volvo 740 GL Motorkod: B230F till denna vinter för lite lekbil big_smile Har aldrig ägt en sån förut så är inte så haj på dess motor osv! Därför tänkte jag att nån vänlig själ här vill hjälpa mig!


Den startar ofta på första försöket, men dör ofta så fort den går ner på tomgång! Spelar ingen roll om den är varm eller kall! Sen blir den väldigt svårstartad igen man får hålla på ett tag innan den startar? Men detta händer inte alltid ibland så går den helt felfritt?
Vet inte om det har nåt med saken att göra som sagt är inte så haj på denna motor men den "smäller" ganska mycket från avgasröret! Har visserligen 2.5 tums system på men den smäller väldigt mycket tycker jag!

Kan det vara fördelarlock och rotor som behövs byta? Isf vad kostar det? och är det svårt att byta själv?

Skulle uppskatta om nån kan tala om för mig var som är fel!!

Tack på förhand // Mvh david

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing
lill3bror
30 november 2011 · 1 397 Inlägg

David wink ALLT på en 740 är lätt att byta smile lättaste är att byta hela 740in wink hoppas någon kan hjälpa dig tongue

Nissan Skyline R33 GTS-T "Version 5.0 - 536 whp" (1995)
tjKZify
30 november 2011 · 33 Inlägg

Kan vara tomgångsmotorn som är helt slut, kolla om någon kompis har en tomgångsmotor och byta och testa med.

Undisputed Always Bet On Black
30 november 2011 · 125 Inlägg

lill3bror skrev:
David wink ALLT på en 740 är lätt att byta smile lättaste är att byta hela 740in wink hoppas någon kan hjälpa dig tongue

Hahahahahahahahaha big_smile

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing
Undisputed Always Bet On Black
30 november 2011 · 125 Inlägg

tjKZify skrev:
Kan vara tomgångsmotorn som är helt slut, kolla om någon kompis har en tomgångsmotor och byta och testa med.

Okej tack för hjälpen ska prova detta smile

Mr. David Z
Saab 9-5 Aero 2.3T
Fifty Procent of Something is better than Hundred Procent of Nothing
Holmberg_90
1 december 2011 · 90 Inlägg

testa att blås med startgas runt insuget och kolla om han reagerar på de. sen kan du testa att låna en annan LMM(luftmassemätarn) och kolla om den går anorlunda smile

Senast redigerat av _stream_ (1 december 2011)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang