4507
Sök

DVD med cd-format i vanlig bilstereo?

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Ja, fungerar det att bränna ner låtar på en dvd skiva i vanligt "cd-format", och klarar då en vanlig hedlig cd-läsare, i det här fallet en läsare i en v70n -00, att läsa av det då?

9 149 Inlägg
3 december 2011
Bensinskallen skrev:
Ja, fungerar det att bränna ner låtar på en dvd skiva i vanligt "cd-format", och klarar då en vanlig hedlig cd-läsare, i det här fallet en läsare i en v70n -00, att läsa av det då?

En vanlig cd spelare klarar inte dvd skivorna.

Avstängd
10 388 Inlägg
3 december 2011
Ja, som redan påpekat, det fungerar inte. Av den enkla anledningen att lasern för CD o DVD har olika våglängd.

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Åfan wink

Finns de, och fungerar det, men cd-r skivor med längre uppspelningstid? De skivorna jag kör på nu är 80 minuter och det är lite småsegt att behöva byta skiva titt som tätt när man tröttnar wink

Forummoderator
26 552 Inlägg
3 december 2011
Själv bränner jag i mp3-format, så man får plats med åtmindstone 5-6 album på samma skiva. Då behöver man inte byta så ofta.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

9 149 Inlägg
3 december 2011
80 min skivorna är max vad du kan få tag på. Vill du ha längre uppspelningstid så är det tyvärr byte av stereo som gäller.

P o r s c h e
1 700 Inlägg
3 december 2011
Trådstartare
Putteliten skrev:
80 min skivorna är max vad du kan få tag på. Vill du ha längre uppspelningstid så är det tyvärr byte av stereo som gäller.

Skit, de jag var rädd för hmm

Själv bränner jag i mp3-format, så man får plats med åtmindstone 5-6 album på samma skiva. Då behöver man inte byta så ofta.

Stereon tar ju tyvärr inte MP3. Inte ens farsans navara från -10 tar mp3 yikes...

Men det är ju speltiden som sätter gränsen, det ryms ju typ 700mb på en sån skiva annars

Sök