3720
Sök

Motorn tar stopp plymouth volere

32 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
har en volare som motorn går en bit på sen tar de stopp men de går att vrida tebax jag undrar om någon ventil som har fastnat har någon haft nå liknande problem?  mvh johan

Offroad Racing
3 122 Inlägg
11 december 2011
Har den funkat korrekt innan? Har du skruvat ur tändstiften? Kan vara en trasig topplockspackning som släppt in vatten i en cylinder.

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

32 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Har den funkat korrekt innan? Har du skruvat ur tändstiften? Kan vara en trasig topplockspackning som släppt in vatten i en cylinder.

ja den funka förut men den slår stopp åt båda hållen

32 Inlägg
11 december 2011
Trådstartare
jag tog ur alla stiften och de va inte nå vatten i cylindrarna

188 Inlägg
11 december 2011
Är det valianten som strular?? var med och byggde denna om samma motor sitter i den nu tongue

om det är samma motor så kan du ju utesluta att ventiler tar i kolvar, inte att han fått för sig att trasa kolvringar eller något lager. du har inga lustiga ljud om du vrider runt utan det blir bara tvärstumt??

32 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Andreas34 skrev:
Är det valianten som strular?? var med och byggde denna om samma motor sitter i den nu tongue

om det är samma motor så kan du ju utesluta att ventiler tar i kolvar, inte att han fått för sig att trasa kolvringar eller något lager. du har inga lustiga ljud om du vrider runt utan det blir bara tvärstumt??

nej de står ju att de är en volare med stora sexan den går runt ett halft varv sen  tare stopp

Offroad Racing
3 122 Inlägg
12 december 2011
Om en ventil hade fastnat så kolven går emot så skulle det ju gå att vrida den nästan ett helt varv. Rör sig kamaxeln när du vrider runt motorn? (om det nu går att se den eller nåt annat som har med den att göra)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

188 Inlägg
12 december 2011
740johan skrev:
Andreas34 skrev:

nej de står ju att de är en volare med stora sexan den går runt ett halft varv sen  tare stopp

ber om ursäkt men såg inget om någon sexcylindrig motor, men antingen ventiler som tar i eller att något gör så att kammen fastnar. typ något som kilar in sig vid kedjan eller att något nyper ihop.. svårt att säga, behövs nog att lyfta toppen.
har du motorn lös? låda bakom/vad för låda?

32 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
henke_99 skrev:
Om en ventil hade fastnat så kolven går emot så skulle det ju gå att vrida den nästan ett helt varv. Rör sig kamaxeln när du vrider runt motorn? (om det nu går att se den eller nåt annat som har med den att göra)

ja kammaxeln rör sig och ventilerna men jag tror att nån skruv från turbinen har skruvatur sig så den tar i för det blir ett skrapljud metall mot metall.

jag ska ta den till garaget imorgon så jag får kolla mera då

188 Inlägg
12 december 2011
740johan skrev:
henke_99 skrev:

ja kammaxeln rör sig och ventilerna men jag tror att nån skruv från turbinen har skruvatur sig så den tar i för det blir ett skrapljud metall mot metall.

Låter som att det kan vara troligt, kan ju även vara flexplattan eller startkransen som det har hänt något med.

32 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Andreas34 skrev:
740johan skrev:
henke_99 skrev:

Låter som att det kan vara troligt, kan ju även vara flexplattan eller startkransen som det har hänt något med.

ja men den går ju fint den biten som den går runt

188 Inlägg
12 december 2011
740johan skrev:
Andreas34 skrev:
740johan skrev:

Ja det är klart men tänkte bara ge det som förslag på att du kan kolla det, man ska aldrig sluta förvånas över fel. kan  ju vara rätt skumma saker ibland, tänkte när du väl är där och rotar tongue

32 Inlägg
12 december 2011
Trådstartare
Andreas34 skrev:
740johan skrev:
Andreas34 skrev:

Ja det är klart men tänkte bara ge det som förslag på att du kan kolla det, man ska aldrig sluta förvånas över fel. kan  ju vara rätt skumma saker ibland, tänkte när du väl är där och rotar tongue

heh ja jag ska kolla de med smile

32 Inlägg
14 december 2011
Trådstartare
vevstaken har blive krökt eller någe så tror jag hinkar i en annan motor

Sök