4328
Sök

Golf 2 dator kontakt

Bike
18 december 2011
Trådstartare
ok tack ibland behöver man lite extra förklaring
ska försöka göra det du sa och får se om bilen startar eller exploderar wink

Bike
18 december 2011
Trådstartare
du skrev även  Följ det gråa tjocka kabelhöljet, den lär gå till "nyckelläsaren
det är inga problem för har redan montera loss den så ser slut kontakten där framme
ska jag göra något med den ?
för det är ju bara en rak sladd mellan kod dosan och bak till immobilesern

...has left the building...
4 474 Inlägg
18 december 2011
Koddosan kan du låta sitta kvar. Men isolera alla lösa kablar, o koppla loss batteriet när du grejjar.
Senast redigerat av dawwe (18 december 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.
Volvo - Bored for life MB - Old farts young tarts Audi - Always first looser
Chevrolet - No cars, just trucks BMW - Pure driving pleasure

Bike
18 december 2011
Trådstartare
ok tack för all hjälp
fortsätter skriva under veckan om jag inte lyckas klara det

4 474 Inlägg
18 december 2011
Klart du klarar det, även en apa med förbundna ögon grejjar detta big_smile . Se bara till att du skarvar ihop ORIGINAL kablarna, du behöver kanske  "riva" mer vid bränslepumpen...
Senast redigerat av dawwe (18 december 2011)

Jag reserverar mig för ev felaktigheter i mina svar. Det åligger varje användare att kontrollera uppgifterna. Tar inget ansvar vid felaktig information.

Fri fart för ett fritt folk!
15 030 Inlägg
18 december 2011
dawwe skrev:
Klart du klarar det, även en apa med förbundna ögon grejjar detta big_smile . Se bara till att du skarvar ihop ORIGINAL kablarna, du behöver kanske  "riva" mer vid bränslepumpen...

känns som kablarna som går ner vid pumpen är dom man ska skarva ihop

fast det är sååå svårt när man inte har grejerna framför sig

kan koppla ur prolog startspärren som sitter i 3:orna det är sååå simpelt men det är helt omöjligt när man inte har bilen framför sig

Kör fort så hinner inget hända...

Bike
18 december 2011
Trådstartare
jag kan filma en kort snutt så kanske ni ser något jag missar,
lägger upp det under måndagen

Bike
20 december 2011
Trådstartare
tack för länkarna dock ger dom mig lite info då inte det dom säger stämmer ihop med mina kablar
som ex färger

men lägger upp en kort video här och hoppas det kan säga något mer
för jag är verkligen jätte vilsen.

Del 1  http://www.youtube.com/watch?v=TSIeBBp-EFI
Del 2  http://www.youtube.com/watch?v=UxHzgGoS … e=youtu.be

enligt gti forumet måste man under bilen och gräva och vissa säger att det inte behövs finns det någon som vet 100%

15 030 Inlägg
20 december 2011
konsenterar dig på kablarna vid pumpen kolla färgerna där tycker det ser ut som dom klippt av kabeln och sen dragit den fram till boxen och sen tillbaka så att koppla ihop kablarna till pumpen låter som det förståndigasete

börja med att ta isär kabelstycket mät kabeln som kommer från orginal elen till pumpen mät med en vanlig multimeter och mät volt gör ett testförsök då ska den visa 12volt i en kortare stund om det gör det så mät den andra kabeln som går ner mot pumpen om den visar 0 vid startförsöket kapa av kablarna som sitter bort till boxen
och sätt ihop dom och då skulle jag tro att den fungerar perfekt

skulle nog testa det om jag varit i dina skor om du är osäker sätt en säkring på lika mycket amp som orginal säkringen till pumpen
ifall du är rädd för att bränna något

4 474 Inlägg
20 december 2011
Som JAG ser det: Du kan gott "klippa" de tre kablarna (2 st + samt 1 jord), isolera eller sätt på lämpliga kabelskor så du kan koppla ihop de igen om det skulle behövas. När dessa kablar är klippta lär bilen inte starta. Viktigt är att du isolerar stumparna noga (tex med helisolerade kabelskor + eltejp). Nästa steg är att hitta var man klippt kablarna till bränslepumpen o skarva ihop de. Jag skulle till o med öppna luckan till bränslepumpen o kanske mäta där för att kunna se vilka kablar som har spänning o när, kom dock ihåg att en av kablarna går till tankmätaren!

15 030 Inlägg
20 december 2011
dawwe skrev:
Som JAG ser det: Du kan gott "klippa" de tre kablarna (2 st + samt 1 jord), isolera eller sätt på lämpliga kabelskor så du kan koppla ihop de igen om det skulle behövas. När dessa kablar är klippta lär bilen inte starta. Viktigt är att du isolerar stumparna noga (tex med helisolerade kabelskor + eltejp). Nästa steg är att hitta var man klippt kablarna till bränslepumpen o skarva ihop de. Jag skulle till o med öppna luckan till bränslepumpen o kanske mäta där för att kunna se vilka kablar som har spänning o när, kom dock ihåg att en av kablarna går till tankmätaren!

känns som kontakten som sitter där bak är ditstoppad efteråt och har säkert samma färger men svårt att se på filmen

men som sagt det är inte svårt att koppla sig förbi dom där kodlås skiten på mk2:orna

Bike
20 december 2011
Trådstartare
försöker riva bort den silver boxen i baksätet nu så får se hur det går

Bike
28 december 2011
Trådstartare
jag fick löst det tillslut
hitta på min egna lilla lösning
så nu morrar bilen igen

Sök