Braather skrev:
Är riktigt ledsen nu

Körde på motorvägen från borås till Göteborg då jag skullle till jobbet.
Körde i ca 120km/h, så inte allt för olagligt

. Då jag var i Landvetter så körde jag om och la mig i vänstra körfältet som nästintill var helt fritt från trafik, då alla i det högra låg i ca 110km/h. Men samtidigt som jag körde in på det vänstra körfältet så körde även en 740 ut på det vänstra fältet. Så jag och volvon låg på det vänstra fältet en bra bit i .
Långt fram såg jag att det låg något på vägen, en hel del saker, men jag kunde inte säga vad det var förnågot. Men ju längre volvon kom detta bröta som låg på vägen, såg jag att det var ganska stort, men då var volvon kanske max 50m från detta och jag låg kanske ca 20 m bakom volvon. Rätt som det var så väjjade volvon lite lätt åt höger och jag väjjade lite lätt mot mittenräcket. Men rätt som det var så såg jag att det var riktigt stora bitar från någon lastbil som låg på vägen. Efter bara någon sekund, då volvon kört över detta bröte, så flög det upp en ca 2 m lång och 30 cm bred plåt bit som for i väg rakt mot min bil. BANG sa det och jag visste vad som anades då jag skulle stoppa bilen för att kolla. Så jag stannade efter någon km för att kolla om något tagit skada. Jo då.... Det första jag såg var att hela USA-blinkersen hade gått sönder, det var inget kvar av den. Sen såg jag att min nya viggen spolier hade fått en riktig stor lackskada som var lika stor som en fotboll. Jag kolla längre upp på motorhuven och såg att plåt biten att gnidigt sig och gjort stora revor i plåten och även gjort en del bucklor...jag kolla mer och såg att den hade gjort samma skador på sidoplåten, allså skärmen...kolla lite till och såg att hela M3 spegeln var hel kvaddad. Fasiken vad ledsen jag blev, kände helt enkelt inte för att åka till jobbet..
Rätt som det var så blev det hela komsikt också då morsan ringde mig. Hon sa att jag skulle köra försiktigt på R40 vid landvetter för att det låg en del bröten på vägen...
Jo, jag mäkte det.. sa jag...hmmmm
Så jag ringde försäkringsbolaget och även polisen. Så nu ska man till polisen i natt efter jobbet för att de ska ta bilder på skadorna.
Så 3000:- i självförsäkring + att man ska ha en hyrbil som går på 25% av hyrtiden
Detta känns lite jobbigt ja... Kan ju även klämma in en fråga i denna berättelse.
Är det någon spm vet vad som gäller för bilen då den har delar på sig som EJ är orginal. Alltså om min M3-spegel och USA-blinkers, om det ingår i självrisken?? Bilen är ju helförsäkrad...