Plåten flög upp på min bil =(

Braather (none)
5 februari 2007 · 1 725 Inlägg

bmx skrev:

Braather skrev:

bmx skrev:
fan va tråkigt,hände samma sak för oss oxå men då hadde en timmerbil tappat ett trädjävel mitt på vägen:S

Jo...Usch...Men hur gick det med din bil då?? Ett träd liksom..hmm..det kan inte gått allt för bra med bilen?+ Men hoppas allt gick bra med dig/er?

hände inte så mkt faktiskt,oljetråget fick sej en smäll och avgassröret gick av

Tillräckligt mycket för att man ska bli irriterad..Fick du stå för kostnaderna själv?

--Lev i går som det vore i morgon--
bmx
5 februari 2007 · 7 100 Inlägg

Braather skrev:

bmx skrev:

Braather skrev:

Jo...Usch...Men hur gick det med din bil då?? Ett träd liksom..hmm..det kan inte gått allt för bra med bilen?+ Men hoppas allt gick bra med dig/er?

hände inte så mkt faktiskt,oljetråget fick sej en smäll och avgassröret gick av

Tillräckligt mycket för att man ska bli irriterad..Fick du stå för kostnaderna själv?

mjooo,näe,de gick på försäkringen och sånt=P

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!
Tryptofan Bi-Fuel
6 februari 2007 · 153 Inlägg

Har väl inte varit med om en plåt som flyger men åkte bakom en lastbil som jag trode var lastad med jord men det var såna där bruna runda stenliknande saker man har i krukor..  vet inte va dom heter..  iaf så hade han inget nät över så de kom ett ösregn med såna på rutan o de lät precis som nån kasta en näve med grus o ja var lagom rädd att hela rutan skulle krossas.  smile

När jag har körkort ska ja köra på alla andra bilar framför mig för det är bara deras bil som skadas. -Emil 6år
Braather (none)
6 februari 2007 · 1 725 Inlägg

Tryptofan skrev:
Har väl inte varit med om en plåt som flyger men åkte bakom en lastbil som jag trode var lastad med jord men det var såna där bruna runda stenliknande saker man har i krukor..  vet inte va dom heter..  iaf så hade han inget nät över så de kom ett ösregn med såna på rutan o de lät precis som nån kasta en näve med grus o ja var lagom rädd att hela rutan skulle krossas.  smile

hehe...och en smile gubbe efter ..Du är la goo big_smile
Ja ibland så är det grymt irrierande att ligga bakom långtradare i de flesta fallen.. De skvätter upp skit på bilen som låter som rena grusregnet.. Men det du var med om kunde ju gått illa... Fasiken alltså..

--Lev i går som det vore i morgon--
Hamilton
6 februari 2007 · 8 864 Inlägg

Braather skrev:
Är riktigt ledsen nu sad

Körde på motorvägen från borås till Göteborg då jag skullle till jobbet.

Körde i ca 120km/h, så inte allt för olagligt smile. Då jag var i Landvetter så körde jag om och la mig i vänstra körfältet som nästintill var helt fritt från trafik, då alla i det högra låg i ca 110km/h. Men samtidigt som jag körde in på det vänstra körfältet så körde även en 740 ut på det vänstra fältet. Så jag och volvon låg på det vänstra fältet en bra bit i .
Långt fram såg jag att det låg något på vägen, en hel del saker, men jag kunde inte säga vad det var förnågot. Men ju längre volvon kom detta bröta som låg på vägen, såg jag att det var ganska stort, men då var volvon kanske max 50m från detta och jag låg kanske ca 20 m bakom volvon. Rätt som det var så väjjade volvon lite lätt åt höger och jag väjjade lite lätt mot mittenräcket. Men rätt som det var så såg jag att det var riktigt stora bitar från någon lastbil som låg på vägen. Efter bara någon sekund, då volvon kört över detta bröte, så flög det upp en ca 2 m lång och 30 cm bred plåt bit som for i väg rakt mot min bil. BANG sa det och jag visste vad som anades då jag skulle stoppa bilen för att kolla. Så jag stannade efter någon km för att kolla om något tagit skada. Jo då.... Det första jag såg var att hela USA-blinkersen hade gått sönder, det var inget kvar av den. Sen såg jag att min nya viggen spolier hade fått en riktig stor lackskada som var lika stor som en fotboll. Jag kolla längre upp på motorhuven och såg att plåt biten att gnidigt sig och gjort stora revor i plåten och även gjort en del bucklor...jag kolla mer och såg att den hade gjort samma skador på sidoplåten, allså skärmen...kolla lite till och såg att hela M3 spegeln var hel kvaddad. Fasiken vad ledsen jag blev, kände helt enkelt inte för att åka till jobbet..

Rätt som det var så blev det hela komsikt också då morsan ringde mig. Hon sa att jag skulle köra försiktigt på R40 vid landvetter för att det låg en del bröten på vägen...
Jo, jag mäkte det.. sa jag...hmmmm sad

Så jag ringde försäkringsbolaget och även polisen. Så nu ska man till polisen i natt  efter jobbet för att de ska ta bilder på skadorna.
Så 3000:- i självförsäkring + att man ska ha en hyrbil som går på 25% av hyrtiden sad

Detta känns lite jobbigt ja... Kan ju även klämma in en fråga i denna berättelse.
Är det någon spm vet vad som gäller för bilen då den har delar på sig som EJ är orginal. Alltså om min M3-spegel och USA-blinkers, om det ingår i självrisken?? Bilen är ju helförsäkrad...

Jäkla otur, men 20m till bilen framför och ni körde i 120km/h? Ja då är det inte undra på att du inte hinner väja undan.

Fotograf på tierpidag.se
dusty Living in the fastlane
6 februari 2007 · 2 616 Inlägg

liknande grej har hänt mig fast det var en lastbil som tappat en sten och när jag körde slog den i fronten och fastnade under bilen så det var bara att ställa sig på bromsen för att inte förstöra mer än vad den redan gjort.

niclas_swe bitter besserwisser
6 februari 2007 · 644 Inlägg

surt vet hur det är det där.
hade lämnat en polare en kväll och körde hemåt hade mött en massa lastbilar på vägen dit, men tänkte inte mer på det. när jag nu ligger och kör tillbaka så ligger det helt plötsligt massa gatstenar! (ni vet de där fyrkantiga jävlarna) på vägen upptäcker dem försent. möter en bil samtidigt och får välja att bränna rakt igenom dem eller fronta.
spränger vänsterdäck, knäcker fälgen och snurrar på vägen. när bilen stannar så har jag varit ute i vägrenen och slängt upp massa jord och skit på vägen. jag har aldrig varit så rädd i hela mitt liv. detta var när jag hade eclipsen.

detta löste sig dock på försäkring.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA
Dockan
7 februari 2007 · 733 Inlägg

men de inte säkert att de va skrot från en lastbil... den beror på vid vilket avtagsmot du var närmast... det saknas nämligen en storbit (överensstämmande med måssten du sa) som har lossnat från en skyllt vid BJÖRRÖDSMOTET-skylten.. de kan inte ha varit den??

This Bitch Bites
Saker porrfilmsproducenter vill få oss att tro;
Nr 16. Dubbel penetrering får kvinnor att le.
Volvo Amazon Cab "Betty" (1964)
FreddeK
7 februari 2007 ·

Vore bra om du har kvitton på extraprylarna du satt dit...
En polers till mig sa att han hade en kolfiberläpp ala m3 på sin m3a till försäkringsgubben....han fick en ny fast han ljög! den kosta sju lök.
Hoppas polisen var snabb och spärra av platsen...
Lycka till!

Braather (none)
8 februari 2007 · 1 725 Inlägg

whiper skrev:
men de inte säkert att de va skrot från en lastbil... den beror på vid vilket avtagsmot du var närmast... det saknas nämligen en storbit (överensstämmande med måssten du sa) som har lossnat från en skyllt vid BJÖRRÖDSMOTET-skylten.. de kan inte ha varit den??

En skyltdel säger du =/ Aj då..Det var motet efter där man svänger av vid Shell och till Partile.. Så vette fasiken om det var det motet du menar.. Men är det en skylt så kan det väll inte jag som ska stå för kostnaden eller? hmm

--Lev i går som det vore i morgon--
Braather (none)
8 februari 2007 · 1 725 Inlägg

Freddeponken skrev:
Vore bra om du har kvitton på extraprylarna du satt dit...
En polers till mig sa att han hade en kolfiberläpp ala m3 på sin m3a till försäkringsgubben....han fick en ny fast han ljög! den kosta sju lök.
Hoppas polisen var snabb och spärra av platsen...
Lycka till!

Jag har varit kontakt med försäkringsbolaget.-..Det var mindre kul att höra det från dom att det blir en extrakostnad på själva självrisken på 1000:-. Alltså går det på 4000:- för min del. För att bilen som jag kört står på morsan och jag är under 25 år---Det är helt jäkla sjukt. Men angående styling delarna så sa dom att jag skulle beställa sakerna på nytt från nätet och skicka fakturan till dom som ska göra i ordnming bilen..Det känns ju helt okey smile
5 dagars arbete på det hela med, det är okckså okey. Medan Saab skulle ha bilen i en hel månad sad hmmm-.--Där försvann förtroendet för Saab =/

--Lev i går som det vore i morgon--
Braather (none)
8 februari 2007 · 1 725 Inlägg

Hamilton skrev:

Braather skrev:
Är riktigt ledsen nu sad

Körde på motorvägen från borås till Göteborg då jag skullle till jobbet.

Körde i ca 120km/h, så inte allt för olagligt smile. Då jag var i Landvetter så körde jag om och la mig i vänstra körfältet som nästintill var helt fritt från trafik, då alla i det högra låg i ca 110km/h. Men samtidigt som jag körde in på det vänstra körfältet så körde även en 740 ut på det vänstra fältet. Så jag och volvon låg på det vänstra fältet en bra bit i .
Långt fram såg jag att det låg något på vägen, en hel del saker, men jag kunde inte säga vad det var förnågot. Men ju längre volvon kom detta bröta som låg på vägen, såg jag att det var ganska stort, men då var volvon kanske max 50m från detta och jag låg kanske ca 20 m bakom volvon. Rätt som det var så väjjade volvon lite lätt åt höger och jag väjjade lite lätt mot mittenräcket. Men rätt som det var så såg jag att det var riktigt stora bitar från någon lastbil som låg på vägen. Efter bara någon sekund, då volvon kört över detta bröte, så flög det upp en ca 2 m lång och 30 cm bred plåt bit som for i väg rakt mot min bil. BANG sa det och jag visste vad som anades då jag skulle stoppa bilen för att kolla. Så jag stannade efter någon km för att kolla om något tagit skada. Jo då.... Det första jag såg var att hela USA-blinkersen hade gått sönder, det var inget kvar av den. Sen såg jag att min nya viggen spolier hade fått en riktig stor lackskada som var lika stor som en fotboll. Jag kolla längre upp på motorhuven och såg att plåt biten att gnidigt sig och gjort stora revor i plåten och även gjort en del bucklor...jag kolla mer och såg att den hade gjort samma skador på sidoplåten, allså skärmen...kolla lite till och såg att hela M3 spegeln var hel kvaddad. Fasiken vad ledsen jag blev, kände helt enkelt inte för att åka till jobbet..

Rätt som det var så blev det hela komsikt också då morsan ringde mig. Hon sa att jag skulle köra försiktigt på R40 vid landvetter för att det låg en del bröten på vägen...
Jo, jag mäkte det.. sa jag...hmmmm sad

Så jag ringde försäkringsbolaget och även polisen. Så nu ska man till polisen i natt  efter jobbet för att de ska ta bilder på skadorna.
Så 3000:- i självförsäkring + att man ska ha en hyrbil som går på 25% av hyrtiden sad

Detta känns lite jobbigt ja... Kan ju även klämma in en fråga i denna berättelse.
Är det någon spm vet vad som gäller för bilen då den har delar på sig som EJ är orginal. Alltså om min M3-spegel och USA-blinkers, om det ingår i självrisken?? Bilen är ju helförsäkrad...

Jäkla otur, men 20m till bilen framför och ni körde i 120km/h? Ja då är det inte undra på att du inte hinner väja undan.

20 m bakom en bil i 120km/h...helt rimligt det...det är väll inte många som ligger längre i från än så wink fan---känns som folk slickar en i röven för det mesta smile

--Lev i går som det vore i morgon--
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang