5669
Sök

Zenith-Stromberg B19A Två förgasarmembran har gått sönder på under 1mån, vad kan vara orsaken? *FIXAT*

5 941 Inlägg
4 januari 2012
Trådstartare
Hej nu är det så att jag har en 345a med B19A. Förgasarmembranet har nu gått sönder 2ggr på under 1månad.

Vad kan vara problemet? Bilen går hur bra som helst efter jag bytt membran, men när det börjar gå sönder/gått sönder så rycker bilen och dör ibland (på grund av att den inte lyfter trotteln).

Har sökt men hittat inte någon annan med samma problem. Jag har en teori att det kan vara något vasst som sliter sönder membranet i förtid, men då är det vad det kan vara för nåt isf?

Förgasarolja fyllde jag på när jag bytte membran, men en vecka efter det fick jag fylla på igen men bilen gick hur fint som helst och fortsatte gå fint efter jag fyllde på. Kollade förgasaroljan idag och då var det slut så jag fyllde på, men efter jag gjorde det så gick membranet sönder igen. Det konstiga var att bilen gick hur fint som helst bara några minuter innan jag fyllde på olja :S Men efter jag fyllt på så orkade den först inte varva över 4000, sen efter jag kört någon kilometer så orkade den inte varva över 3000 (precis som det blir när membranet gått), öppnade huven och skruvade loss plastgrejjen med en pinne på mitt på trottellocket och den lyftes inte när jag gasade = trasigt membran.

Hoppas det är tillräckligt med information för att jag ska kunna få hjälp.

Edit:
När jag skruvade loss locket på förgasaren så såg jag att det bara var membranet som tryckts åt sidan lite grann så det inte höll tätt. SKruvade loss plattan som håller fast membranet, stoppade tillbaka membranet som det ska vara och skruvade fast plattan sen var det fixat.
Senast redigerat av simlar (8 januari 2012)

Sök