Hur mycket kan man trimma en bil?

Iggge
24 januari 2012 · 241 Inlägg

KHRacing skrev:
10% vridökning
20% effektökning är det rätta siffrorna

Ja, Min är då laglig med steg 1 i alla fall.

Saab forever wolf in sheeps clothing
KHRacing
24 januari 2012 ·

Iggge skrev:

KHRacing skrev:
10% vridökning
20% effektökning är det rätta siffrorna

Ja, Min är då laglig med steg 1 i alla fall.

nej. eftersom den dels är helfordonsgodkänd samt att du ej reggat ändrningarna

Iggge
24 januari 2012 · 241 Inlägg

KHRacing skrev:

Iggge skrev:

KHRacing skrev:
10% vridökning
20% effektökning är det rätta siffrorna

Ja, Min är då laglig med steg 1 i alla fall.

nej. eftersom den dels är helfordonsgodkänd samt att du ej reggat ändrningarna

Ja, Ursäka mig nu är jag trött sad Mena med tanke på siffrorna du angav så skall den vara lagligt. Men då den är helfordonsgodkänd så spelar det ju ingen större roll.

Saab forever wolf in sheeps clothing
KHRacing
24 januari 2012 ·

Iggge skrev:

KHRacing skrev:

Iggge skrev:

Ja, Min är då laglig med steg 1 i alla fall.

nej. eftersom den dels är helfordonsgodkänd samt att du ej reggat ändrningarna

Ja, Ursäka mig nu är jag trött sad Mena med tanke på siffrorna du angav så skall den vara lagligt. Men då den är helfordonsgodkänd så spelar det ju ingen större roll.

Skrattar, helt lugnt
jag ser att jag skrev lite snabbt.
vid omreggningar så tillåtys det jag skrev om man har papper på det alltså.
men helfortdonsgodkänt så går det ej
det du kan göra för att få det lagligt är att först regga din saab som lätt lastbil, då försvinner helfordonsgodkännandet. sedan regga tillbakxs den som person biol o trimma samtidigt o få det inskrivet i papprena
- typ

Aerocombi Xenoholic
24 januari 2012 · 2 559 Inlägg

Bara att göra som jag får göra på min 9-3a med 300+ hk (org 154hk) ryck kontakten till magnetventilen när du ska besikta tongue
Har funkat för mig i alla fall.
Glömde det en gång o fick då ombes när han som bes kom tillbaka o skällde ut mig för att jag hade en livsfarlig bil som knappt gick att köra haha

En SAAB utan turbo är som en räkmacka utan räkor ;)
Åker SAAB 9-5 Aero , SAAB 9-3 Nordic 333 concept ,Subaru Forester 2.5 XT eller en än så länge turbolös Honda CBR 929 Fireblade beroende på väder o humör :D
Saab 9-3 SE "-Autotech killer-" (1999)
Saab 9-5 AERO "THE RUBY" (2000)
Subaru Forester 2.5 XT "Mörkrädd" (2006)
Iggge
24 januari 2012 · 241 Inlägg

KHRacing skrev:

Iggge skrev:

KHRacing skrev:

nej. eftersom den dels är helfordonsgodkänd samt att du ej reggat ändrningarna

Ja, Ursäka mig nu är jag trött sad Mena med tanke på siffrorna du angav så skall den vara lagligt. Men då den är helfordonsgodkänd så spelar det ju ingen större roll.

Skrattar, helt lugnt
jag ser att jag skrev lite snabbt.
vid omreggningar så tillåtys det jag skrev om man har papper på det alltså.
men helfortdonsgodkänt så går det ej
det du kan göra för att få det lagligt är att först regga din saab som lätt lastbil, då försvinner helfordonsgodkännandet. sedan regga tillbakxs den som person biol o trimma samtidigt o få det inskrivet i papprena
- typ

Jag litar helt enkelt på att det kommer gå igenom med steg tre smile Den besiktades ju också förra veckan utan anmärkningar trots att den har steg 1 i sig och lite annat. I värsta fall så får jag väll byta till orginal när bes tider närmar sig och sedan byta tillbaka smile

Saab forever wolf in sheeps clothing
twin_cam Smålänning
24 januari 2012 · 7 877 Inlägg

Sålänge avgasvärderna är bra och det inte finsn felkoder (2002>) är det grönt om inte bes. vill jäklas med dig, då bilen är olaglig och dom får sätta regbes om dom vill...

Vad gäller hur mycket effekt som går att plocka ut så sätter bara pengarna stopp.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang