vilken är den bästa drifting! bilen som en ungdom kan ha?

NorrmaN_Racing Olofström , Blekinge
13 februari 2007 · 211 Inlägg

köp en a-traktor-_-

Nissan Cherry Turbo "Sleeper" (1985)
kimpaa
13 februari 2007 · 136 Inlägg

en Toyota AE86 eller Nissan 200sx smile

Peugeot 206 GTi -00 "TILL SALU!", Nissan 200sx s13 -92
Hurricane DRIVER @ HWR.se
13 februari 2007 · 621 Inlägg

Här är klubben som seriöst tog drifting till Sverige. . .  www.gasa.mer.nu
kolla där. . . och dom som har hand om "utbildningarna"
kör själva Volvo 740 och 240.
Samuel Hubinette (som jag hoppas alla driftare vet vem de är)
provkörde den ovan nämnda 740 å han sa typ,
-Den va lättkörd en sån ska jag nog skaffa själv (i Västerås 2006 Speed Festival)

Sen om man är ungdom eller världsmästare spelar nog mindre roll. . .
Döm själva men jag gissar att Samuel vet bättre wink

- V8 - 4 ever . . .
_________________
Pontiac Trans Am GTA "Super Ram" (1989)
BMW 330xi "7KT KUL" (2003)
Chevrolet Sport coupé "- HOT ROD -" (1933)
John87 Stolt Volvoägare
13 februari 2007 · 4 913 Inlägg

Sluskk skrev:
okej  740 värka gå bra ått sidan  ^^

synd för dig du hade inte dubbdäck va?

Visst går dom bra åt sidan. Väger otroligt lite bak där drivningen sitter, så att tappa fäste är inga problem. Inte ens med minsta motorn som jag har smile

Dubbdäck har jag på bilen, däremot tog förra ägaren bort alla dubbar för att kunna använda dom året runt.
Har en uppsättning nya dubbdäck liggandes i bagagen på bilen (extra tyngd för att hjälpa bilen få lite bättre fäste) som jag kanske lägger på, men vintern är slut snart...

Detta gick lite OffTopic dock...

Pojkar kör turbo. Män kör V8.
Caffe
13 februari 2007 · 1 436 Inlägg

När jag får råd ska jag bygga om en E30 325. Turbomata, ur med allt som väger, i med bur och sportstolar, ev lättviktsdelar. Borde gå bra både på bana och drift med lite väghållningsprylar.

Så det är vad jag tror på. Hoppas att projektet håller sig runt 40k med bilinköp + delar.

Men det tar vi efter lumpen. big_smile

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.
BMWKimmo Mekaniker
13 februari 2007 · 472 Inlägg

En BMW säklart så du har lite kraft. Motorstorlek väljs efter enkonomi men sexan är nästan ett måste..

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
Hurricane DRIVER @ HWR.se
13 februari 2007 · 621 Inlägg

Caffe skrev:
När jag får råd ska jag bygga om en E30 325. Turbomata, ur med allt som väger, i med bur och sportstolar, ev lättviktsdelar. Borde gå bra både på bana och drift med lite väghållningsprylar.

Så det är vad jag tror på. Hoppas att projektet håller sig runt 40k med bilinköp + delar.

Men det tar vi efter lumpen. big_smile

Lycka till!! blir nog bra men budgeten
spricker nog för dig med dom planerna!

- V8 - 4 ever . . .
_________________
BMWKimmo Mekaniker
13 februari 2007 · 472 Inlägg

Caffe: Budgeten håller aldrig smile Jag skulle lägga 10 000:- va det tänkt från början men det är lätt lagt 25 000:- redan ocm mycket till blir det. Kommer sluta på närmare 40-50K

BMW-tok
BMW 525 Turbo "BadBlack" (1989)
beemern .......
13 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Sluskk skrev:

Team-Adolfsson skrev:
kanske kan slå våra klocka huvuden ihop letar efter en bil som ska byggas om till drift men ska ha den och tävla med då för det börjar ju bli lite populärt med drift big_smile

blir antingen en bmw 325 ellr en nissan 200 sx s13

om jag hade så mycket pengar att slösa på en drifting bil skule jag välja s13 för dom är lätta at trima har jag läst

ja men sen rasar dom ju 15 gånger i veckan. så ja skulle nog sattsa på på en bmw e30 325:a för dom går jävligt bra och är lätt.  min 320 går brett hur lätt som ingenting på 2:an å 3:ans växel beroände på väglag så en lätt trimmad 325:a lär nog gå jävulskt bra på bredden:D

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 februari 2007 · 4 529 Inlägg

beemern skrev:

Sluskk skrev:

Team-Adolfsson skrev:
kanske kan slå våra klocka huvuden ihop letar efter en bil som ska byggas om till drift men ska ha den och tävla med då för det börjar ju bli lite populärt med drift big_smile

blir antingen en bmw 325 ellr en nissan 200 sx s13

om jag hade så mycket pengar att slösa på en drifting bil skule jag välja s13 för dom är lätta at trima har jag läst

ja men sen rasar dom ju 15 gånger i veckan. så ja skulle nog sattsa på på en bmw e30 325:a för dom går jävligt bra och är lätt.  min 320 går brett hur lätt som ingenting på 2:an å 3:ans växel beroände på väglag så en lätt trimmad 325:a lär nog gå jävulskt bra på bredden:D

aa tror det blir 1 bmw men vad gav du för din då den va ju rätt så fin faktiskt big_smile
är lite inne på 318 då vikten är fördelad 50/50 säger folk big_smile
låter rätt så bra sen ca 350 hk i den då jävlar går det drifta hehe

beemern .......
13 februari 2007 · 2 655 Inlägg

Team-Adolfsson skrev:

beemern skrev:

Sluskk skrev:

om jag hade så mycket pengar att slösa på en drifting bil skule jag välja s13 för dom är lätta at trima har jag läst

ja men sen rasar dom ju 15 gånger i veckan. så ja skulle nog sattsa på på en bmw e30 325:a för dom går jävligt bra och är lätt.  min 320 går brett hur lätt som ingenting på 2:an å 3:ans växel beroände på väglag så en lätt trimmad 325:a lär nog gå jävulskt bra på bredden:D

aa tror det blir 1 bmw men vad gav du för din då den va ju rätt så fin faktiskt big_smile
är lite inne på 318 då vikten är fördelad 50/50 säger folk big_smile
låter rätt så bra sen ca 350 hk i den då jävlar går det drifta hehe

tackar smile, gav 13500kr för den. men en 318 ska du nog inte ha, de e ju 4cylliga motorn i dom. du borde ha antingen 320, 323 eller 325. min ser ju nästan helt orginal men den e lättad snart 100kg så ja e nere på ca 1100kg, sen nästa lön blir de ju glasfiber huv å bagage lucka som lackas i samma färg som bilen för att se orginal ut;). de lilla känar ja 22kg på så de går att plocka dom på hur mycke vikt som hälst om man skiter hur de ser ut å bara sliter bort de som inte behövs tongue...

BBR
13 februari 2007 · 348 Inlägg

Konstigt att ingen nämnt Ford Sierra eller Scorpion, billiga bakhjulsdrivna bilar. Dom är lätt att åka brett med.

Men som sagt, riktig drifting på asfvalt, duger inte rikigt med vad som helst smile

Senast redigerat av BBR (13 februari 2007)

Kornz Solfilmsmontör
13 februari 2007 · 947 Inlägg

Nissan 200 s13. Bra med pulver under huven och bakhjulsdrift. Minus på dom är väll att turbon rasar lite lätt. Annars som någon tidigare nämnt Bmw e30's. Går för en billig peng o går att åka brett med hur lätt som helst.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.
A_Amby
13 februari 2007 · 165 Inlägg

Har du inte råd med en Nissan 200sx kostar la mellan 20-50,000kr.
Så får du nog satsa på en 740..
En finn 240 GLT kostar ju typ 15,000kr i någolunda skick 150hk ...fast  ganska tung

Hyundai Genesis Coupe "Blue" (2011)
Toyota Celica GT4 ST185 "Anti-Prius" (1991)
fish Allfixare
13 februari 2007 · 1 475 Inlägg

(aa tror det blir 1 bmw men vad gav du för din då den va ju rätt så fin faktiskt
är lite inne på 318 då vikten är fördelad 50/50 säger folk
låter rätt så bra sen ca 350 hk i den då jävlar går det drifta hehe)

Ja varför är vikt fördelningen bättre på en 318??? Kanske för att motorn är stor som en skokartong, medans 6,an väger blyballe!

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 februari 2007 · 4 529 Inlägg

beemern skrev:

Team-Adolfsson skrev:

beemern skrev:

ja men sen rasar dom ju 15 gånger i veckan. så ja skulle nog sattsa på på en bmw e30 325:a för dom går jävligt bra och är lätt.  min 320 går brett hur lätt som ingenting på 2:an å 3:ans växel beroände på väglag så en lätt trimmad 325:a lär nog gå jävulskt bra på bredden:D

aa tror det blir 1 bmw men vad gav du för din då den va ju rätt så fin faktiskt big_smile
är lite inne på 318 då vikten är fördelad 50/50 säger folk big_smile
låter rätt så bra sen ca 350 hk i den då jävlar går det drifta hehe

tackar smile, gav 13500kr för den. men en 318 ska du nog inte ha, de e ju 4cylliga motorn i dom. du borde ha antingen 320, 323 eller 325. min ser ju nästan helt orginal men den e lättad snart 100kg så ja e nere på ca 1100kg, sen nästa lön blir de ju glasfiber huv å bagage lucka som lackas i samma färg som bilen för att se orginal ut;). de lilla känar ja 22kg på så de går att plocka dom på hur mycke vikt som hälst om man skiter hur de ser ut å bara sliter bort de som inte behövs tongue...

japp tror jag hittat objektet nu en trimmad bmw 320 e30 olackad och lack känner jag en som gör svart
10k för bilen 2k för lack så billigt big_smile

Team-Adolfsson Gödseldräng
13 februari 2007 · 4 529 Inlägg

amby skrev:
Har du inte råd med en Nissan 200sx kostar la mellan 20-50,000kr.
Så får du nog satsa på en 740..
En finn 240 GLT kostar ju typ 15,000kr i någolunda skick 150hk ...fast  ganska tung

nej fy fan ingen volvo lägger hellre ner då tongue
näe men aldrig en volvo i mina ägor

iceman19
13 februari 2007 · 98 Inlägg

ford sierra ä fin o sladda mä på vintern iaf..har själv en sån o den ä den inge fel på direkt=)

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang