2939
Sök

Ström fram och signal fram till slutsteget men funkar ändå inte?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 februari 2012
Jag har märkt under åren att markering för antenn och remote diffar en del mellan tillverkare.
Eclipsen jag hade hade helblå till både remote och antenn......
Nakan jag har nu har ingen antenn, men dubbla remote......plus en egen remote via din-kontakt till tv-tunern (som dessvärre är ANALOG)....

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

251 Inlägg
5 februari 2012
turbodeath skrev:
du kan även koppla det till en elantens kabel med den är helt blå...

Inte alltid en bra ide då en del maskiner bara skickar 12V på kabeln när man har radion på!!

Blir lätt lite trist att lyssna på CD då!! tongue

/TiGgR.

48 Inlägg
5 februari 2012
lätt.. ta en liten stumb kabel och he från steget plus till remote = klart! då ser du ju..

tumtum

251 Inlägg
5 februari 2012
tumtum skrev:
lätt.. ta en liten stumb kabel och he från steget plus till remote = klart! då ser du ju..

Ja då ser han om steget fungerar och om han får ljud! Sedan återstår problemet med remoten!
/TiGgR.

92 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
sladden som remote lappen satt på var blå med gul rand på helt ny stereo så ej flyttat lappen. men kopplade remoten på antensladden den (hel blåa) då fungerar det smile men finns ingen sladd som är blå med vit rand :S Finns en orange sladd som det står light på vad är den till för?

Bad music kills good sound
7 241 Inlägg
5 februari 2012
baksatet skrev:
sladden som remote lappen satt på var blå med gul rand på helt ny stereo så ej flyttat lappen. men kopplade remoten på antensladden den (hel blåa) då fungerar det smile men finns ingen sladd som är blå med vit rand :S Finns en orange sladd som det står light på vad är den till för?

Läst MANUALEN? wink

Audison Audioquest Autoleads E.A.D Focal Nakamichi Odyssey STP

251 Inlägg
5 februari 2012
Jag kollade manualen på deras hemsida! Den blåa med gul rand är det som sagt INTE. Det ska vara blå kabel
med vit rand. Den sitter kanske i isokablaget för det var bara den blåa med gul rand som var ensam med lapp enligt brukisen!!

/TiGgR.

92 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
kan du länka var du hittade manualen? smile

251 Inlägg
5 februari 2012

92 Inlägg
5 februari 2012
Trådstartare
tack så myk! big_smile

251 Inlägg
5 februari 2012
baksatet skrev:

Enligt manualen finns det ingen blå kabel!! tongue Men det finns blå med gul rand och en blå med vit rand!!!
Så förmodligen har du kopplat till den blåa med vit rand nu!! big_smile

/TiGgR.

92 Inlägg
12 februari 2012
Trådstartare
vad är den blå med gul rand till för ? tongue

251 Inlägg
13 februari 2012
baksatet skrev:
vad är den blå med gul rand till för ? tongue

Den är till rattfjärrkontroll!! big_smile
/TiGgR.