Jätte problem golf mk1

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
10 februari 2012 · 2 322 Inlägg

nu så .. nu har jag en stroboskop pistol!

är det någon kan förklara  från steg 1 till  slutet hur man gör nu..?

och vad ska jag göra om  tändning 1 inte fungerar (det är väl  den första kabeln som är närmast fördelarlocket)

gnytt
10 februari 2012 · 265 Inlägg

Jo stroboskop underlättar, funkar som så att du kopplar lampan på batteriet sedan kabelklämman från lampan runt tändkabeln som går mellan tändspole och fördelarlock.

Sen har du en gummiplopp eller dyl på växellådan så man kan se svänghjulet, ta bort den och lossa muttern till fördelaren. Sen måste du starta bilen på något vis.

När bilen är igång lyser du med lampan ner i hålet i växellådan. Lampan ska blinka i takt med impullserna från tändspolen. Då du vrider fördelaren och kollar i hålet med lampan skall det synas ett streck på svänghjulet, ser du detta står tändningen rätt, ser du en nolla är du nära men strecket är rätt.

Enya och Milo Johansson, pappas hjärtan.
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
10 februari 2012 · 2 322 Inlägg

nu har jag gåptt igenom sladdar jordningar igen..  hittade ett fel till start motorn, ena kabeln var kabel brott, så nu snurrar den när man försöker starta.. nu  är det bara  brytar kontakt och  fördelare kvar så den ska tändas, hjälp

Volvo-poweer Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
11 februari 2012 · 78 Inlägg

mingan77 skrev:
nu har jag gåptt igenom sladdar jordningar igen..  hittade ett fel till start motorn, ena kabeln var kabel brott, så nu snurrar den när man försöker starta.. nu  är det bara  brytar kontakt och  fördelare kvar så den ska tändas, hjälp

Jag hade ju sagt till dej att titta på de kablarna som går till batteriet (från startmotorn).

Lycka till!

Volvo S40 "-Raketen-" (2004)
mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
11 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Volvo-poweer skrev:

mingan77 skrev:
nu har jag gåptt igenom sladdar jordningar igen..  hittade ett fel till start motorn, ena kabeln var kabel brott, så nu snurrar den när man försöker starta.. nu  är det bara  brytar kontakt och  fördelare kvar så den ska tändas, hjälp

Jag hade ju sagt till dej att titta på de kablarna som går till batteriet (från startmotorn).

Lycka till!

haha jo jag vet men  jag trodde fan inte att  kabeln var av  mitt i dvs längre in på den. tongue
men nu är allt fixat och  jag ställde in tändningen  och allt.

Volvo-poweer Om du turbo har, Så kan du ladda bar;)
13 februari 2012 · 78 Inlägg

Bra, grattis! Ser du hur mycket en kabel kan ställa till det! Du slapp att byta motor iallafall;) heh

Volvo S40 "-Raketen-" (2004)
Ostmackan
13 februari 2012 · 12 Inlägg

mingan77 skrev:

nallePuh16 skrev:
Har du monterat stereo? Kan va den som drar tjuvström? Kanske råkat dra "minnet" till 30 spänning? Den ska ha 15 eller X spänning.
Kanske redan någon som sagt något, pallade inte läsa allt tongue

ingen stereo satt i när jag köpte den.. och det har jag faktiskt glömt o kolla om  det tjuvar något.. men den har ju gått hur bra fram tills strulet kom inga problem med o  tända igång den men lika bra o  kolla efter som du säger big_smile

fan va nice att du kom på de "bitchen".. o håkan håller tyst om sådant.. vilket svin han e tongue

såg din bil   i jämjö  den såg lite ledsen ut  eftersom ingen gör något vid den tongue

Man kan ju inte komma ihåg å tipsa om allt heller wink
se nu till å fixa hit mina hjul ASAP smile

mingan77 Rekommenderad på Garagets framsida (2012-05-24)
13 februari 2012 · 2 322 Inlägg

Ostmackan skrev:

mingan77 skrev:

nallePuh16 skrev:
Har du monterat stereo? Kan va den som drar tjuvström? Kanske råkat dra "minnet" till 30 spänning? Den ska ha 15 eller X spänning.
Kanske redan någon som sagt något, pallade inte läsa allt tongue

ingen stereo satt i när jag köpte den.. och det har jag faktiskt glömt o kolla om  det tjuvar något.. men den har ju gått hur bra fram tills strulet kom inga problem med o  tända igång den men lika bra o  kolla efter som du säger big_smile

fan va nice att du kom på de "bitchen".. o håkan håller tyst om sådant.. vilket svin han e tongue

såg din bil   i jämjö  den såg lite ledsen ut  eftersom ingen gör något vid den tongue

Man kan ju inte komma ihåg å tipsa om allt heller wink
se nu till å fixa hit mina hjul ASAP smile

va vilka hjul ?? lol

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang