Volvo 740 Hackar när den e kall!

kontrasttt
20 februari 2012 · 36 Inlägg

TJENAAAAAAAA!!

När ja startar min 740 så går den skit bra å startar lätt men. När ja ska åka iväg så hostar å hackar den när den e kall. Den har inte gjort de förut.

Tack för svar! Phille

mumifix
20 februari 2012 · 192 Inlägg

va har du för årsmodell på bilen?. har du insprut så kan jag tänka mig att spridaren under insuget kan ha hängt sig. tror att det ska vara en blå spridare under insuget. prova att koppla bort den när du ska starta bilen när den är kall. blir det samma sak så kan den vara sönder elr hängt sig

Volvo 855 (1994)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

nä ja har en -87 med förgasare yikes den hackar bara liten stund sen e de bra.

Mack Forum- och sitemoderator
21 februari 2012 · 26 160 Inlägg

Använder du choken?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

Tror inte de finns nån chok?

Mack Forum- och sitemoderator
21 februari 2012 · 26 160 Inlägg

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Inget platt handtag bredvid ratten som du kan dra rätt ut?
Vilken motor är det du har?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Qvarnis DIESEL-DRIFT
21 februari 2012 · 40 Inlägg

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Är det b230k motor i den som det troligtvis är när det är en 87a så finns de ingen chock. Är det däremot en b230a så sitter det chock-spjäll smile

Original är för gubbjävlar :)
Qvarnis DIESEL-DRIFT
21 februari 2012 · 40 Inlägg

Qvarnis skrev:

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Är det b230k motor i den som det troligtvis är när det är en 87a så finns de ingen chock. Är det däremot en b230a så sitter det chock-spjäll smile

fin stavning där...  choke! smile

Original är för gubbjävlar :)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

Japps k motorn. Har läst om den här, inga vackra saker man hör men min funkar skit bra fast den rycker till lite när man drar iväg bara sen funkar den kanon å e pigg å gla. De har vart nu de sista under vintern bara? kanske ska byta bränslefilter?

Qvarnis DIESEL-DRIFT
21 februari 2012 · 40 Inlägg

kontrasttt skrev:
Japps k motorn. Har läst om den här, inga vackra saker man hör men min funkar skit bra fast den rycker till lite när man drar iväg bara sen funkar den kanon å e pigg å gla. De har vart nu de sista under vintern bara? kanske ska byta bränslefilter?

Okej, nej precis av egna erfarenheter så är k-motorn ren skit! Kan ha haft otur flera ggr men känns som det är det svarta fåret i motorfamiljen tyvärr hmm Men hursomhelst! Byt bränslefiltret o kolla över alla tänd-delar är ett tips! smile

Original är för gubbjävlar :)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

Japps ska göra de smile K POWER! Tändkablar å rotor e bytta för nått årsen bara känns inte som de. Å tändstift bytte ja för några veckor sedan.

Senast redigerat av kontrasttt (21 februari 2012)

Qvarnis DIESEL-DRIFT
21 februari 2012 · 40 Inlägg

kontrasttt skrev:
Japps ska göra de smile K POWER!

Låter bra det! smile Ja när dom väl går så går dom ju bra! cool

Original är för gubbjävlar :)
Mack Forum- och sitemoderator
21 februari 2012 · 26 160 Inlägg

Qvarnis skrev:

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Är det b230k motor i den som det troligtvis är när det är en 87a så finns de ingen chock. Är det däremot en b230a så sitter det chock-spjäll smile

Ah, okej.
En följdfråga på detta i så fall - hur kommer det sig att den i så fall har en automatchoke, medans en 240 som var i min ägo ett tag, som hade B230K under huven, hade choke?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

Japps e skitnöjd med min än så länge iaf:) Testade en F motor innan ja köpte denna å de va ju ingen kraft alls jämfört med denna fast den hade i för sig gått de dubbla med tongue

Qvarnis DIESEL-DRIFT
21 februari 2012 · 40 Inlägg

Mack skrev:

Qvarnis skrev:

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Är det b230k motor i den som det troligtvis är när det är en 87a så finns de ingen chock. Är det däremot en b230a så sitter det chock-spjäll smile

Ah, okej.
En följdfråga på detta i så fall - hur kommer det sig att den i så fall har en automatchoke, medans en 240 som var i min ägo ett tag, som hade B230K under huven, hade choke?

Det enda jag kan tänka mig är väl att 740 skulle va nytänkande? Men kan ju inte direkt säga att automatchoken funkar bra, bara ett jävla övervarv vid kallstart som är mindre bra...

Original är för gubbjävlar :)
kontrasttt
21 februari 2012 · 36 Inlägg

Mack skrev:

Qvarnis skrev:

kontrasttt skrev:
Tror inte de finns nån chok?

Är det b230k motor i den som det troligtvis är när det är en 87a så finns de ingen chock. Är det däremot en b230a så sitter det chock-spjäll smile

Ah, okej.
En följdfråga på detta i så fall - hur kommer det sig att den i så fall har en automatchoke, medans en 240 som var i min ägo ett tag, som hade B230K under huven, hade choke?

Ja läste i min 740 bok ja har. Att choken sitter i gaspedalen på k-motorn? Tycker inte motorn ser riktigt likadan ut i 740 som i 240.

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang