Satt i nya högtalare fram men skallrar när man vrider upp basen Volvo 855 -95

opeldrifter
22 februari 2012 · 1 253 Inlägg

Har satt in andra högtalare ist för de i papp som satt där innan. Har monterat de i originalhålen och de sitter fast men det skallrar när man vill vrida upp basen från minus som den står nu för att slippa skallret i dörren. Kommer från monteringsringen den som sitter original men vet inte hur jag ska få det att bli tyst så tips på det tar jag tacksamt imot smile

Lev livet nu innan det är för sent
huntelaar DLS
22 februari 2012 · 1 147 Inlägg

Sitter högtalaren stabilt i plåten?

opeldrifter
22 februari 2012 · 1 253 Inlägg

nja de sitter ju i själva adaperringen som sitter där så högtalarna är ju skruvade i plasten så att säga där originalen satt så använde ju samma hål

Lev livet nu innan det är för sent
Snoogiloo
23 februari 2012 · 685 Inlägg

Finns bara 2 sätt.

det första är att dämpa original plasthållare så den blir lite stabilare med hjälp av butylmatta eller liknande.

det andra sättet är att bygga ordentligt och göra en baffel i spån/mdf så det faktiskt är stabilt byggt.

opeldrifter
23 februari 2012 · 1 253 Inlägg

Hur dämpar jag plasthållaren då?? Eller ska jag dämpa baksidan av dörrsidan bara? Vet att bygga egen baffel blir bäst men tiden finns inte till det just nu får väl bli i sommar eller nåt isf

Lev livet nu innan det är för sent
Pontaaa
23 februari 2012 · 493 Inlägg

har du väl bytt högtalare så kan det väl inte ta mer än 30min att kapa till en baffel till varje dörr, bara man har en borrmaskin och en sticksåg! tongue Se till iallafall att högtalaren är stabilt monterad! Sedan så skadar det aldrig att lägga i lite dämpmatta i dörren! Både i ytterplåt och mellanplåt!

Sponsor:
Bilstereohörnan - www.bilstereohornan.se
Tudor Batteries - www.tudor.se
Sonax Bilvård - www.sonax.se
Saab 9-3 Aero Coupe "EMMA - SQ Competition" (2001)
Saab 9-5 SC 2.0t Biopower "SQ-Budget" (2002)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang