4949
Sök

Bilen rycker konstigt vid gaspådrag ibland v70 2.5t 98

930 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Idag fick jag lite problem med bilen.
Det började med att jag startade bilen och sen gick ur för att lägga in lite saker i bagagen, så spelade även basen så jag hörde inte bilen men sen när jag stängde luckan så var bilen tyst, då hade den dött!
Startade igen och gasade en fång och då bluddrade den som fan och orkade inte varva ur så jag stog och gasade lite smått och det blev bättre och tillslut var den helt normal. Så jag åkte mina 4 mil jag skulle utan problem, parkerade och 1 1/2 timme senare startade jag och körde iväg och sen på påfarten till mororvägen så gasade jag på och då började den hacka och leva som fan när jag gasade på, åkte då på jämn gas i ca 5 min till nästa stopp och 15 min senare så startade jag och körde hem utan några problem.
Testade att gasa på ordentligt några gånger och jag märkte ingenting.
Sen så har jag märkt nu efter jag tagit bort den stora ljuddämparen så hörs det ju mycket mer så då hör jag att det bluddrar litenibland när jag släpper på gasen sådär när motorn går ner i varv!
Jag har för ca 3v sen bytt
Rotor
Fördelarlock
Tändstift
Bränslefilter
Är det någon som har någon aning om varför den håller på som den gör?
Senast redigerat av Jimpstyle (26 februari 2012)

V70:ns projekttråd! kolla in där;)
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=223643

Forummoderator
26 617 Inlägg
26 februari 2012
Har du bara problem med din V70..?
Bytte du magnetventilen i förra vändan när du hade problem?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

930 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
ja det är fan inte mycket annat än problem:(

Yes det gjorde jag, och som det var tidigare så pendlade laddet mellan 0.4 - 0.7 bar och efter jag böt den så var problemet kvar fast den pendlade mellan 0.4 - 1 bar istället så antagligen var det sönder men att problemet ligger någon annanstans, misstänker att det är chippet så jag har beställt tid hos autotech på fredag så då hoppas jag att ett nytt chip råder bot på det problemet, och om det inte gör det så hjälper dom mig att felsöka:)
Men till mitt nuvarande problem då, så testade jag bilen igen nu för en timme sen, då har jag vart hemma ett par timmar så bilen var kall m.m och då märkte jag absolut ingenting, den gick fint vid gas osv, dock bluddret när man släpper på gasen som jag hört ända sen jag gjorde om avgaset!

Forummoderator
26 617 Inlägg
26 februari 2012
Jimpstyle skrev:
ja det är fan inte mycket annat än problem:(

Yes det gjorde jag, och som det var tidigare så pendlade laddet mellan 0.4 - 0.7 bar och efter jag böt den så var problemet kvar fast den pendlade mellan 0.4 - 1 bar istället så antagligen var det sönder men att problemet ligger någon annanstans, misstänker att det är chippet så jag har beställt tid hos autotech på fredag så då hoppas jag att ett nytt chip råder bot på det problemet, och om det inte gör det så hjälper dom mig att felsöka:)
Men till mitt nuvarande problem då, så testade jag bilen igen nu för en timme sen, då har jag vart hemma ett par timmar så bilen var kall m.m och då märkte jag absolut ingenting, den gick fint vid gas osv, dock bluddret när man släpper på gasen som jag hört ända sen jag gjorde om avgaset!

Uhm..det kan ju vara chiprelaterat det här felet också..?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

930 Inlägg
26 februari 2012
Trådstartare
Jo det kan det ju vara, dock så har jag ju aldrig vart med om det här innan så det känns konstigt att det skulle börja nu, men visst man vet aldrig. får börja med chip och återkommer det då så får man väll leta då, men förslag från folk uppskattas!

Sök