Vilken Saab man välja?

PartilleMalm
28 februari 2012 · 318 Inlägg

Det är enkelt:) jag har själv gjort det!
Dock passar inte Dubbeldin rakt in utan då måste man kapa i instrumentpanelen.... vilket jag inte gjorde utan satte i en vanlig... mycket bättre ljud än original!smile

Din bil har Iso-kablage original så bara att koppla in, dock så sitter inte minnesström och tändningsströmmen på samma ställe så de får du byta plats på eller bara bygla som jag gjorde:)

Tyvärr kommer inte rattknapparna fungera om du inte köper en svindyr adapter som jag struntade i tongue

För att fylla i glappet vid enkeldin stereon får du köpa ett fack på saab som passar:)

Och gratulerar;)

whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

TBOC_Razor skrev:

whoiswho skrev:
Niiiiice, jag blev lite orolig därbig_smile är sugen på en Alpine 2 DIN som jag hittade på BRL big_smile föressten vad heter adaptern som man ska ha till stereon? Är det ISO-adapter PC2-04-4 ?

Dubbel-DIN är inget problem, ta bort en liten plastbit under SID:en så passar det.

Och i gamla 9-3 sitter det väl redan ISO-kontakter ??

Ja det sitter nog ISO-kontakter, jag har inte kollat ännu:) är det något speciellt jag behöver vet när jag försöker få ut den gamla stereon?

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

PartilleMalm skrev:
Det är enkelt:) jag har själv gjort det!
Dock passar inte Dubbeldin rakt in utan då måste man kapa i instrumentpanelen.... vilket jag inte gjorde utan satte i en vanlig... mycket bättre ljud än original!smile

Din bil har Iso-kablage original så bara att koppla in, dock så sitter inte minnesström och tändningsströmmen på samma ställe så de får du byta plats på eller bara bygla som jag gjorde:)

Tyvärr kommer inte rattknapparna fungera om du inte köper en svindyr adapter som jag struntade i tongue

För att fylla i glappet vid enkeldin stereon får du köpa ett fack på saab som passar:)

Och gratulerar;)

Det är iofs synd att kapa i instrumentpanelen med dom där Mallarna man kan köpa kostar ju massor, kikade på BRL även där och det kostade ju en slant för en plastmall big_smile

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

Nej fan, nu köper jag en stereoram och sen köper jag en vanlig 1DIN stereo, Alpine eller Pioneer big_smile

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Smithy Vägpilot
28 februari 2012 · 93 Inlägg

Tycks om detta då?

https://www1.garaget.org/archive/42/41724/143938/143938-2049097.jpg

9-3 Driver
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

fan det är riktigt snyggt! Är det din på bilden? fan.. det fanns ju bara stereoramar till 9-5 på brl, det fanns en ram som passade 9-5 mellan årsmod 97-05. De är inte alls samma som på 9-3 va?

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 februari 2012 · 6 170 Inlägg

Ratt-adapter är inte alls svindyr, kostar runt 400kr inklusive frakt från usa...

Och nej, något större ingrepp i panelen är det inte utan man tar bara bort en tunn plastribba som sitter under SID:en och eventuellt en liten bit av plastkåpan på själva SID:en. Inget svårt alls och vem som helst kan göra det...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
TBOC_Razor Kattjäveln åt upp min kyckling!
28 februari 2012 · 6 170 Inlägg

whoiswho skrev:
fan det är riktigt snyggt! Är det din på bilden? fan.. det fanns ju bara stereoramar till 9-5 på brl, det fanns en ram som passade 9-5 mellan årsmod 97-05. De är inte alls samma som på 9-3 va?

Du behöver ingen dyr ram för stereohålet är i rätt storlek ändå bara du tar bort ovan nämnda plastribba...

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P
Smithy Vägpilot
28 februari 2012 · 93 Inlägg

whoiswho skrev:
fan det är riktigt snyggt! Är det din på bilden? fan.. det fanns ju bara stereoramar till 9-5 på brl, det fanns en ram som passade 9-5 mellan årsmod 97-05. De är inte alls samma som på 9-3 va?

Nope, det är "Fawves", klicka på bilden så kommer du dit.
Detta har han skrivit om sin multimedia:

Tudor High Tech (64Ah, 640 A, 12 V)
- Pioneer FH-P8000BT
- Infinity diskanter i intrumentpanelen
- 5,2'' Infinity Reference i framdörrarna
- 6x9'' Infinity Reference i hatthyllan
- Magnat 480 Classic slutsteg

Riktigt nice!

9-3 Driver
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

Okej då ändrar jag attityd och beställer en 2 DIN istället big_smile då får det alltså bli en alpine och lite små ingrepp:) vad hette kabeln, eller vafan jag kan kika på andra trådar på gorg annars:) Men då blir de alpine istället, kostade bara 2400:- lite drygt så det är fine:D

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

Så beställde denna http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 203ri.html och sedan köpte jag en sån där interface kabel så jag kan få kontrollen via ratten, Så detta blir nog fint när allt är hemma sen:)

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Smithy Vägpilot
28 februari 2012 · 93 Inlägg

whoiswho skrev:
Så beställde denna http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 203ri.html och sedan köpte jag en sån där interface kabel så jag kan få kontrollen via ratten, Så detta blir nog fint när allt är hemma sen:)

Om du/de installerar den snyggt så kan det bli hur bra som helst, har själv längtat efter USB/AUX, får bli någon gång! wink

9-3 Driver
whoiswho
28 februari 2012 · 445 Inlägg

Smithy skrev:

whoiswho skrev:
Så beställde denna http://www.brl.se/sv/artiklar/ljud-och- … 203ri.html och sedan köpte jag en sån där interface kabel så jag kan få kontrollen via ratten, Så detta blir nog fint när allt är hemma sen:)

Om du/de installerar den snyggt så kan det bli hur bra som helst, har själv längtat efter USB/AUX, får bli någon gång! wink

Jag har funderat lite på om brl ska installera det, för då blir det garanterat snyggt, men enligt vad de andra har skrivit så ska de inte vara så komplicerat smile Men AUX och USB är ett måste ! big_smile Tycker verkligen att du ska kosta på dig en sån här enhet, den är ju både riktigt snygg, rätt märke och har kraven som fyller mina behov för att få lyssna på musik i bilen:D plus att den är ganska billig.

Saab 9-3 "nio-trean" (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang