Hjälp med första bilköp!

Thunderbird88 A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
23 juli 2011 · 3 929 Inlägg

Det som är mest rostigt på min saab är A-stolpen och taket. Enough said wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067
Dodge Viper GTS "Huggormen" (1998)
Ford Thunderbird "Procharged 306" (1988)
Andromeda Rumpmas
23 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Thunderbird88 skrev:
Det som är mest rostigt på min saab är A-stolpen och taket. Enough said wink

Mycket underligt. Din bil måste vara i det närmaste unik med tanke på förbrukningen också. Det är verkligen inte representativt för saab 9000 om du spanar lite på parkeringar, och det inser du säkert själv också.

Det står en jänk på parkeringen här där baken ligger bakdäcken, rost hela taket, huven och bakluckan. Inte tror jag att alla jänkare ser ut så för det.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juli 2011 · 17 520 Inlägg

Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andromeda Rumpmas
23 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juli 2011 · 17 520 Inlägg

Andromeda skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Andromeda Rumpmas
23 juli 2011 · 3 860 Inlägg

Dieselsmurfen skrev:

Andromeda skrev:

Dieselsmurfen skrev:
Har ni glömt att Saab 9000 och Fiat Croma är "Samma bil" ?

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.

Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.

Senast redigerat av Andromeda (23 juli 2011)

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Hybrid_ Forum- och sitemoderator
23 juli 2011 · 17 520 Inlägg

Andromeda skrev:

Dieselsmurfen skrev:

Andromeda skrev:

Bottenplattan ja, men vad gäller motor, hjulupphängning, transmission har de inget gemensamt.

Dessutom är Saaben förstärkt med tanke på säkerheten. Frågan är dock vilket som är bäst? Fiat:s motorer knallar ju på och det är rosten som tar dessa. Vad tar död på Saaben..?

Vad som tar död på en 9000? Som bilhandlare måste du ju ha sett att det är rosten där med, men jag förstår inte vart du vill komma. Nog tillverkade väl Saab sin egen plåt, eftersom utformningen på plåtarna verkar skilja litegrann mellan Alfan/Fiaten/Lancian och Saaben.

Du skall icke förväxla T5-motorer med T7 om det är det du far efter.

Så sant. T5 och T7...

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!
Phaetoon
23 juli 2011 · 8 156 Inlägg

Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder.
Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i wink

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)
sonaxvax
23 juli 2011 · 490 Inlägg

Köp min 740i!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.
Opel Calibra "Kalle" (1992)
Opel Kadett "KadetteN" (1983)
Andromeda Rumpmas
23 juli 2011 · 3 860 Inlägg

sonaxvax skrev:
Köp min 740i!

Svarade du på inlägget över ditt? wink

Phaetoon skrev:
Köp en skitbil som du kan åka runt i tills du hittat en bil som du verkligen vill ha. En gammal golf, eller en pegga 205. De är små och billiga i drift. Svåra att bli av med körkortet i också. Fast ska du vara riktigt cool så köper du en udda klassiker, monterar in en ac och byter ut sätena till läder.
Har du tillgång till svets så skulle jag rekommendera en PV eller Amazon. Lätta bilar som man kan byta motor i wink

Saab 9-3 Griffin 2,0T Hirsch Biopow. "En av fem på Garaget" (2012)
Jollez
24 juli 2011 · 202 Inlägg

Tipsar dig om en Toyota Celica Gti 2.0l 16v. Billig att äga och laga, satans roliga att äga och köra smile

kimme_94
5 mars 2012 · 137 Inlägg

skriver här så jag slipper öppna en ny onödig tråd! jag undrar om någon vet vart man kan köpa (spolarpumpen?) som sitter vid framlyserna till 320 1997? den vänstra sitter där, men den högra är borta, och hittar inte vart man kan köpa hem en annan, tips någon?

BMW 320i E36 "Vilda musen" (1997)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang