BMW 320 E30 stannar då den vill behöver hjälp!!!

Patte_85
10 oktober 2005 · 31 Inlägg

Ja har en BMW 320 E30 -88 Och den stannar närsomhälst. De är precis som om någon sitter på en on off knapp. den slår av närsomhälst och kan starta med de samma men ibland kan de ta en stund. De värkar som den bråkar mera då de är regnigt ute. Men du kan också köra en vecka utan problem men iblad bråkar den hela tiden. är de någon som har liknande problem. Tacksam för alla tips ja kan få.

tobee
10 oktober 2005 · 735 Inlägg

Du är inte ensam om detta problem på e30.

Finns en stor drös med saker som det kan vara fel på. Jag antar att övrig elektrisk utrustning som exempelvis fläkten fortfarande går när detta händer?

Går varvräknaren ner i botten? Om den inte gör detta kan det vara reläet till bränslepumpen.

Jag antar att du har motronic på din bil. I såfall kan det vara motronicreläet som spökar. Testa att slå på reläet med en skruvmejsel när motorn är igång, stänger den då av så vet du vart felet ligger.

Kan även vara vevaxelgivaren som tappar signal..

..eller tändspolen som felar

.. hur ser rotor + fördelare ut?

Testa att rengöra alla kontaktytor till reläna vid torpedväggen eller framför vänstra stötdämpartornet. Beror på vilket tändssystem du har

Min bil startvägrar 1-2 gånger i månaden, bara att gå ut ur bilen och gunga fjädringen kraftigt några gånger. Då brukar den funka igen! Rätt roligt att se folks blickar när detta händer på en plats med mycket folk=) Jag har glapp någonstans men eftersom det inte stör nämnvärt så orkar jag inte felsöka...

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang