Hur får man tillbaka glansen från före detta "putskant"?

S_Henjer
8 april 2012 · 1 150 Inlägg

Tja..

Jo, mina fälgar på Mercan har några konstiga märken på kanten som en gång i tiden varit polerad, riktigt stiligt i mitt tycke. Jag vill nu återfå glasen, men är lite osäker på hur jag ska göra (slippapper, polermedel osv).

Vad jag kan se så verkar det som att kanten är polerad och sen klarlackad, syns kanske på bilden nedan.

Tacksam för de tips och förslag jag får.

/Simon

https://www1.garaget.org/gallery/images/70/69353/69353-574560a481dcdc546f33826269286c18.jpg

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
henkemedpuffen
8 april 2012 · 249 Inlägg

vinkel harry med lamellskiva är din bäste vän

Volvo 745 "Sleepern" (1990)
VictoRR
8 april 2012 · 15 Inlägg

Så såg mina fälgar också ut innan smile. Jag tog färgborttagningsmedel och fick bort klarlacken helt, därefter våtslipade jag och polerade jag upp fälgkanterna med autosol smile.

// V

BMW 318i Coupé "M50b25" (1988)
S_Henjer
8 april 2012 · 1 150 Inlägg

VictoRR skrev:
Så såg mina fälgar också ut innan smile. Jag tog färgborttagningsmedel och fick bort klarlacken helt, därefter våtslipade jag och polerade jag upp fälgkanterna med autosol smile.

// V

Ja de är klart, färgborttagning måste ju vara de smidigaste. Va använde du för slippapper då?

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
VictoRR
8 april 2012 · 15 Inlägg

S_Henjer skrev:

VictoRR skrev:
Så såg mina fälgar också ut innan smile. Jag tog färgborttagningsmedel och fick bort klarlacken helt, därefter våtslipade jag och polerade jag upp fälgkanterna med autosol smile.

// V

Ja de är klart, färgborttagning måste ju vara de smidigaste. Va använde du för slippapper då?

Ahh, absolut! Hm, jag själv började på 800 o sen 1200, avslutade med 2000. smile

BMW 318i Coupé "M50b25" (1988)
S_Henjer
8 april 2012 · 1 150 Inlägg

VictoRR skrev:

S_Henjer skrev:

VictoRR skrev:
Så såg mina fälgar också ut innan smile. Jag tog färgborttagningsmedel och fick bort klarlacken helt, därefter våtslipade jag och polerade jag upp fälgkanterna med autosol smile.

// V

Ja de är klart, färgborttagning måste ju vara de smidigaste. Va använde du för slippapper då?

Ahh, absolut! Hm, jag själv började på 800 o sen 1200, avslutade med 2000. smile

Okej! Sitter bara och grunnar över att de kommer ta sån tid att slipa!

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
kolvringen_
9 april 2012 · 93 Inlägg

Låna min ballanseringmaskin så går det fortare;)

S_Henjer
9 april 2012 · 1 150 Inlägg

kolvringen_ skrev:
Låna min ballanseringmaskin så går det fortare;)

Ja de är klart! Kanske man skulle kunna göra! Du, kan du kränga 17" eller? Ska ha på lite smalare däck och lägre profil så de blir lite stretch. Kan du det? smile

I take my life with a pinch of salt
a slice of lemon
and a shot tequila..
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang