Volvo 850 T-Gul och t-röd !

Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

Ja ni !big_smile

Har kollat runt lite på skoj på en t-gul och t-röd och de är ju faktiskt mäktiga bilar.
En egen lite klass nästan, men börjar inte alla gå lite långt? Många har gått runt 35 000 mil..

Borde de inte bli svårsålda snart? eller vad händer? Är de bara fina i motor och låda och övrigt så gör det ju inget eller?? Hade inte gjort mig något .
Raritets bilar som är coola ! smile

Va tycker ni?? cool


Tänk er en t-gul, superfin i lacken, lite smått renoverad motor och så. Bra däck, R fälgar, och original effekt och sådär. 35 000 mil, för ett hyfsat pris va det nu kan vara , har ej koll på vad en sådan kostar i snitt.
Jag hade nog inte tvekat ändå, fina bilar trots allt! smile

// P

Senast redigerat av Poppsey (11 april 2012)

I´m living my life a quarter mile at the time!
Mack Forum- och sitemoderator
11 april 2012 · 26 136 Inlägg

Ja, hade jag haft pengarna, platsen till en och orken att ta hand om en till bil, så hade inte jag tvekat på en T-gul.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

Mack skrev:
Ja, hade jag haft pengarna, platsen till en och orken att ta hand om en till bil, så hade inte jag tvekat på en T-gul.

Samma här, inte så jätte fan av just 850 turbo och de där men t-gul är nått annat ! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Mack Forum- och sitemoderator
11 april 2012 · 26 136 Inlägg

Poppsey skrev:

Mack skrev:
Ja, hade jag haft pengarna, platsen till en och orken att ta hand om en till bil, så hade inte jag tvekat på en T-gul.

Samma här, inte så jätte fan av just 850 turbo och de där men t-gul är nått annat ! smile

Precis. Vet inte varför heller. Färgen är ju inte direkt "läcker"..men..ändå är den det.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

Mack skrev:

Poppsey skrev:

Mack skrev:
Ja, hade jag haft pengarna, platsen till en och orken att ta hand om en till bil, så hade inte jag tvekat på en T-gul.

Samma här, inte så jätte fan av just 850 turbo och de där men t-gul är nått annat ! smile

Precis. Vet inte varför heller. Färgen är ju inte direkt "läcker"..men..ändå är den det.

Precis!! Gul bil nja.. men ja ändå! Fett!cool

I´m living my life a quarter mile at the time!
arenwik
11 april 2012 ·

En matt gul 15 årig volvo roll Nejtack :p
Dyra är dom också, för att inte tala om dessa 850 R som ligger ute för 80.000:- !!

Senast redigerat av arenwik (11 april 2012)

Jocke850
11 april 2012 · 73 Inlägg

Underbara bilar! Helt klart värda sina pengar. 35k mil kanske är lite mycket, dom flesta har gått mindre. Fast är inredning i bra skick och den går bra är det ingen större fara, det är trots allt en Volvo wink

Gillar du uppmärksamhet ska du satsa på en gul!

Volvo 850 T-5R "T-Gul" (1995)
Pim_Pim
11 april 2012 ·

Jo ska man ha en 850 så ska det definitivt vara en t-gul etc, bara det att väldigt många tror att dom är värda guld.

Dennis_999 Jag gjorde en liten hest!
11 april 2012 · 2 100 Inlägg

Givetvis en guling! Det är ju urfadern till R-eran. Finns inte många exemplar kvar. Ännu färre svensksålda big_smile

Tja!
JimmyAndersson
11 april 2012 · 1 679 Inlägg

Jag skulle väldigt gärna ha en T-röd smile
Väldigt fina bilar, men jag får nöja mig med en vanlig grå T5a smile

Volvo 244 "GLT" (1988)
Drunk A.Sörman
11 april 2012 · 1 299 Inlägg

Hade jag bara haft en plats till i garaget så hade en t-röd stått där underbara! smile

Två platser så hade även en t-gul varit där tongue

Rquired Allmänt envis
11 april 2012 · 12 512 Inlägg

Jag har aldrig varit glad i varken Volvo eller 850, men just en T-Gul Kombi hade jag gärna haft just för att den har en speciell bakgrund och sedan är färgen riktigt fräck med.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.
Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

Jocke850 skrev:
Underbara bilar! Helt klart värda sina pengar. 35k mil kanske är lite mycket, dom flesta har gått mindre. Fast är inredning i bra skick och den går bra är det ingen större fara, det är trots allt en Volvo wink

Gillar du uppmärksamhet ska du satsa på en gul!

35 är en del. Men man blir sugen på en t-gul smile de är som sagt en ikon! big_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

Dennis_999 skrev:
Givetvis en guling! Det är ju urfadern till R-eran. Finns inte många exemplar kvar. Ännu färre svensksålda big_smile

Jaa smile svensksåld e fin!

I´m living my life a quarter mile at the time!
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
11 april 2012 · 273 Inlägg

En Svensksåld 850 T5R manuell med elglastaklucka och mockaklädsel hade inte varit fel big_smile synd bara att priset är så högt sad

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Poppsey
11 april 2012 · 479 Inlägg

WolleJR skrev:
En Svensksåld 850 T5R manuell med elglastaklucka och mockaklädsel hade inte varit fel big_smile synd bara att priset är så högt sad

Ja de kostar en del smile men fina!!

I´m living my life a quarter mile at the time!
WolleJR Klassad som Bilgalen Idiot
11 april 2012 · 273 Inlägg

Poppsey skrev:

WolleJR skrev:
En Svensksåld 850 T5R manuell med elglastaklucka och mockaklädsel hade inte varit fel big_smile synd bara att priset är så högt sad

Ja de kostar en del smile men fina!!

Fina som fan big_smile skulle velat ha en t-gul 850 T5R smile

Volkswagen Golf GL Mk1 "Goffen" (1982)
Delta_Rebel
11 april 2012 ·

Poppsey skrev:
Ja ni !big_smile

Har kollat runt lite på skoj på en t-gul och t-röd och de är ju faktiskt mäktiga bilar.
En egen lite klass nästan, men börjar inte alla gå lite långt? Många har gått runt 35 000 mil..

Borde de inte bli svårsålda snart? eller vad händer? Är de bara fina i motor och låda och övrigt så gör det ju inget eller?? Hade inte gjort mig något .
Raritets bilar som är coola ! smile

Va tycker ni?? cool


Tänk er en t-gul, superfin i lacken, lite smått renoverad motor och så. Bra däck, R fälgar, och original effekt och sådär. 35 000 mil, för ett hyfsat pris va det nu kan vara , har ej koll på vad en sådan kostar i snitt.
Jag hade nog inte tvekat ändå, fina bilar trots allt! smile

// P

Helt klart två av mina drömbilar! Ska ha ägt en av dom innan jag lägger näsan i vädret:)

Knugcab
11 april 2012 · 5 111 Inlägg

Om 10-15 år kommer det vara en samlarbil är jag rätt säker på.

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang