TS_quattro
fyrkrafsare
12 april 2012
· 1 443 Inlägg
Om du byter dumpen så passa samtidigt på att byta vakuumslangen som går mellan insuget och toppen på dumpen, den är nån sorts nylonomspunnen gummislang som torkar och spricker varpå det inte blir något vakuum som hjälper till att lyfta ventilen när gasspjället stängs. Om den slangen är rutten så dör även den nya ventilen ganska kvickt. Varför bilen tvärdör efter ett par sekunder vetifan, har du provat att möta upp med gasen direkt när motorn startar? Felkoder? En gissning skulle kunna vara att gasspjället är felkalibrerat, man kan tvinga bilen att kalibrera det själv, gör som följer: vrid tändningen till läge "on" stäng av SAMTLIGA förbrukare (acc, innerbelysning etc) vrid av tändningen, vrid den åter igen till "on" (inte "start") efter några sekunder skall du höra ett surrande ljud från gasspjället som pågår några sekunder och avslutas med ett klick, detta görs med fördel med huven öppen annars är det svårt att höra. När det har klickat så provar du att starta bilen, om den då går som den ska så är felet löst, om inte läs av felkoder.
P.S
Rätta till rubriken på tråden annars kommer Hamilton och tar dig i kragen samt låser tråden...
edit: ta det lugnt med oljan när du oljar in filtret efter rengöring, överflödig olja sugs in i LMM och förstör den...
Senast redigerat av TS_quattro (12 april 2012)
Riktiga bilar är fyrhjulsdrivna...
Numera leg. grusligist!