Hur få man ner laddtrycket!?

crx_jim
14 april 2012 · 440 Inlägg

skall använda båda uttåg på wg men använd inte pys sköt alls.. jag har likastor snura ladd vid 3,500v. finns många små saker du måste fixa i övrigt med ja. .

jim ..
x1v3x
15 april 2012 · 119 Inlägg

crx_jim skrev:
skall använda båda uttåg på wg men använd inte pys sköt alls.. jag har likastor snura ladd vid 3,500v. finns många små saker du måste fixa i övrigt med ja. .

Okej men den ena ska komma ifrån turbo rätt?, men vart ska den andra komma ifrån då?. Hmm
Okeej aoo det är väl lite små fix nu som e kvar om det är det som e felet smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
mbadriver
15 april 2012 · 244 Inlägg

Tyckte mej läsa att din motorlampa tände sej vid ladd över 0,4. Det kan väl bero på(rätta mej om jag har fel) Sitter vevhusventilationen på trycksidan av turbon eller har du flyttat den? För annars får du ju övertryck i motorn å de e inte så bra tongue

Akta dig för män i vita rockar Mvh//Flakis
Volvo V70N (2007)
Xuri One Man Clan
15 april 2012 · 4 287 Inlägg

har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

Volvo s40 (2001)
Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Mattias_Vejdeland
15 april 2012 · 329 Inlägg

Xuri skrev:
har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

Han har extern wastegate cool

Saab 900R (1996)
Volvo XC70 (2001)
Xuri One Man Clan
16 april 2012 · 4 287 Inlägg

Mattias_Vejdeland skrev:

Xuri skrev:
har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

Han har extern wastegate cool

då   vill jag säga att wastegaten är för liten eller dåligt placerad.

får han för dåligt flöde genom wastegaten så går ju resterande via turbinen å skapar laddtryck.

Volvo v70 D5 "Ocean race" (2006)
Volvo s40 (2001)
x1v3x
16 april 2012 · 119 Inlägg

mbadriver skrev:
Tyckte mej läsa att din motorlampa tände sej vid ladd över 0,4. Det kan väl bero på(rätta mej om jag har fel) Sitter vevhusventilationen på trycksidan av turbon eller har du flyttat den? För annars får du ju övertryck i motorn å de e inte så bra tongue

okej nej jag tror att den sitter vid sidan av turbo sad

mvh

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
x1v3x
16 april 2012 · 119 Inlägg

Xuri skrev:
har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

okeej jag har iaf fått ner laddtrycket smile. nu ligger han kanske på 0,4 bar smile


mvh

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
x1v3x
16 april 2012 · 119 Inlägg

Xuri skrev:

Mattias_Vejdeland skrev:

Xuri skrev:
har inte orkat läsa hela tråden..

men dom flesta t3t4 turbosarna av i alla fall kinesmodell har ofta för trångt wastegatehål så dom laddar även om du plockar bort wastegaten...

man brukar få porta upp turbon å byta wastegatetallrik i dom för å slippa skenladd.

Han har extern wastegate cool

då   vill jag säga att wastegaten är för liten eller dåligt placerad.

får han för dåligt flöde genom wastegaten så går ju resterande via turbinen å skapar laddtryck.

Okej jag ska se om jag kan porta upp turbo eller wastegaten smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
Mattias_Vejdeland
16 april 2012 · 329 Inlägg

Är det bara jag som tycker att det ser felkopplat ut på slangarna till wastegaten???

Saab 900R (1996)
Volvo XC70 (2001)
x1v3x
16 april 2012 · 119 Inlägg

Mattias_Vejdeland skrev:
Är det bara jag som tycker att det ser felkopplat ut på slangarna till wastegaten???

Vad hur ska man koppla? smile skicka en bild eller skriv smile

Nissan R35 GT-R "R35 GT-R" (2009)
Mattias_Vejdeland
16 april 2012 · 329 Inlägg

Trycksida på turbon -> T-kors -> nedre uttaget på wastegaten. slang 2 från T-kors -> boostcontrol -> övre uttaget på wastegaten..
Det är vad jag har hittat vid en snabb sökning.
Vad jag tycker mig se att du har kopplat nu (enligt dina bilder)
Trycksida på turbo -> T-kors -> övre uttaget på wastegaten. slang 2 från T-kors -> boostcontroll. slang från insuget till undre uttaget på wastegaten

Saab 900R (1996)
Volvo XC70 (2001)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang