Drunk skrev:
Har själv varit i denna djungel av fel en gång är ingen expert men kan tipsa vart du ska börja.
Öppna boxen läs vilket chip du har Om det står på?
Ställ först grund laddtrycket på turbon.Har du magnetventilen kvar? isåfall dra ur kontakten kolla om du har runt 0.45/0.5 i ladd.om inte så skruvar du ut eller in wastgatestaget.
Har du pysventil är det så behöver man en magnetventil för å ställa grundladd.Va jag vet?
Med dom grejerna du har är det nästan tveksamt att det går å köra med ens steg3
Men får du ordning på allt så har du ju en grymt bra bil
äkta steg 3 som autotech m.m säger, är inte ärliga ca 300 hk, motorn klarar inte ens 280 äkta hk, sen viker sig stakarna.
Och man ska absolut inte köra pysventil på en 850 med elektroniskt styrd tändning då lurar man motorn och det blir för varmt typ direkt, ökar man ladd måste man öka soppa, och det gör man ej med pys, Men jonas kör inte pys tror jag.
Som sagt man får prova en sak i taget.
Börja med koppla bort LMM, ingen skillnad? trasig! Skillnad? HEL.
Lambdasonden kan ha säckat ihop. kolla kablaget.
min gick pissigt jag hade ett LITET jävla hål i en ic slang, såg det på att jag inte hade rätt undertryck på tomgång. Det räckte för den skulle gå skit tyvärr.
hoppas det löser sig, men en s70 har obd2 uttag, enkelt bara ta felkoder, biltema tar 999 för en felkodläsare och då kan man släcka och se alla givare och sånt också.