4039
Sök

Reduseringsmuff till öppet filter, köpes vart billigt?

342 Inlägg
23 februari 2007
Trådstartare
Hej!
Är det någon som vet en sida som säljer reduseringsmuff/övergångar till luftfilter?
Ska va från 70mm till 77/76mm.

Har bara hittat hova och dem tog 350:- lite saftigt för en slang bit. Ridetech hade också med dem var slutsålda.

Har för mig att jag sett en sida som hade för typ hundra lappen men kommer inte ihåg va sidan hette.

342 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Ingen som vet någon sida. Måste beställa så snart som möjligt, vill ju få igång bilen, hehe

1 723 Inlägg
24 februari 2007
www.motorshop.nu säljer BMC filter och tillbehör. De har reduceringsmuffar om jag inte såg fel.

342 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
falloutboy skrev:
www.motorshop.nu säljer BMC filter och tillbehör. De har reduceringsmuffar om jag inte såg fel.

De hade inte rätt storlek tyvär.

3 295 Inlägg
24 februari 2007
www.turbobanditen.se har silikonslang i olika storlekar..

BTW.. silikonslang kostar, det är inget snack om saken..

MVH Johan
Senast redigerat av Slave_joe (24 februari 2007)

342 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Slave_joe skrev:
www.turbobanditen.se har silikonslang i olika storlekar..

BTW.. silikonslang kostar, det är inget snack om saken..

MVH Johan

Hade inte heller rätt storlek.

Men tänkte på att, det kanske skulle gå med bara en rak slang. Den diffar ju bara 7mm, så om man har 70 invändigt till anslutninen på spjällen sen så är slangen kanske 4mm då bilr anslutningen till filtret på ca: 78mm. Då borde man få på filtret på den?

Och är det någon som vet hur hådra dem är, dem tål la att man drar åt med slangklämma, så det är lite stadga i dem så att säga?

3 295 Inlägg
24 februari 2007
ett filter kan man trycka ihop litegrann... det gick att skruva ihop mitt ganska mkt iaf..

MVH Johan

342 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Slave_joe skrev:
ett filter kan man trycka ihop litegrann... det gick att skruva ihop mitt ganska mkt iaf..

MVH Johan

Har testat det med det blir inte bra.

Men hittade en rak slang bit på stylingbutiken för 100 spänn. Den var 70mm invändigt och blir väll ca 78mm utvändigt sen, så det blir nog perfekt. det stod att det var 4 lagrad silicon slang, men det går la klämma i den? Så den inte är för mjuk.

Sök