4053
Sök

Köpte en bmw 325, läcker lite olja och går ryckigt.

163 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Köpte mig en bmw 325 -91, 13000kr fick jag ge big_smile 3 ägare 19000mil, fullservad.

Läcker lite olja och den går den ryckigt. Kanske tändstiften?

Hoppas det är billigt att laga, vad brukar de vara för fel att den rycker?
Rök ganska mkt när den va kall o de kom lite knallar ibland. Otänt bränsle?

Kettunen
24 februari 2007
Hmm. Stiften tror jag inte det är om den läcker olja, Nog någon packning eller kolvringar.
Ryker den mkt när den är varmkörd då???

Blyfot och motor dödare
388 Inlägg
24 februari 2007
bmws 6:or är ju kända för att topp pakningen ger sig.

Det är alltid lika kul att gasa tills det rasar då får man ju skruva isär å upgraddera.
Jag har alltid rätt förutom när jag har fel.
grattis å lycka te...

163 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Kettunen skrev:
Hmm. Stiften tror jag inte det är om den läcker olja, Nog någon packning eller kolvringar.
Ryker den mkt när den är varmkörd då???

Rycker inget när den är varm alls, bara om den stått nån dag, sen ryker i ca 2min.

Toppen är det itne det läcker ifrån toppen, ska ta upp den på lift imorgon, kan ta lite kort då.

Nu har den läckt kylarvätska hela vägen hem, men det kom visst från slutet av kylarslangen, ska nog byta den, verkar sprucken.

Teddan
2 495 Inlägg
24 februari 2007
trasiga tändhattar.... alltså det blir överslag vid kall motor om det tex ligger kondens i tändstift brunnen. då går bilen ryckigt..

m50 motorn brukar läcka från packboxar på framsidan.

Annars är m50 motorn en mycket säker motor... å att det är vanligt att topppackningarna går är Bullshit...det händer att topparna spricker å det  beror på att slirfläkten har pajat och att ägaren inte har uppmärksammat det och resultat har blivit kokande bil.

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

f.d. BMW-missbrukare
3 180 Inlägg
24 februari 2007
har du kollat ventilkåpspackningen? isåfall får du olja i tändstiftsbrunnarna och då kan den bete sig sådär.

Dont take life too serious, you'll never escape it alive anyway.
Bättre pissa i stuprännan än stupa i pissrännan.

2 652 Inlägg
24 februari 2007
Precis som nitrous säger så kan det vara packnargarna mellan ventilkåpa \tänkstiftskanalen . lyft o kolla

163 Inlägg
24 februari 2007
Trådstartare
Hittade oljeläckaget nu, det kom från där kamenremmen sitter, innanför den kåpan. Gick inte skruva åt hårdare så antar att jag får byta packning samtidigt när ja ändå byter kamremen.

Tog bort och kollade vid alla tändstift, en var kolet lite oljigt men hjälpte inte med en rengörning, får kolla om nya tändstift gör susen, eller vad kan det annars vara?

Sök