jag har en saab 9-5 2,0t -98 som hackar när man kör med den, fast den gör inte alltid det , kommer i en period som varar ungefär 10-15min , sen om man trycker ner kopplingen och gasar några gånger till 4,5-5 tusen varv brukar det hjälpa , alltså slutar den helt att hacka. om man håller jätte jätte lite gas så hackar den inte jätte mycket , fast man kan trycka gasen i botten , då hackar den sig fram , har bytat tändstift , någon som vet vad det kan vara?
Det bästa är om du kan låna en tändkassett från en annan bil och prova med.
Min 9-5 hackade när vevaxelgivaren (http://9-5.se/steg-for-steg/byte-vevaxelgivare/) var på väg att ge upp. Men dock kom det i korta omgångar som varade 5-10s under körning. Men vad vet jag, kanske finns något samband. Det hände senare att den la av under körning också och inte startade igen förrän den svalnat.
ja men la också av , men gick att starta direkt efter , men hackar mer än 10-15sek , ungefär 10-20min hackar min , men ja det är inte helt omöjligt att det är vevaxelgivaren. tack för dit svar
ja men la också av , men gick att starta direkt efter , men hackar mer än 10-15sek , ungefär 10-20min hackar min , men ja det är inte helt omöjligt att det är vevaxelgivaren. tack för dit svar
Min gick också att starta direkt i början. Sen blev det svårare och svårare och till slut behövde den stå i en timme eller så innan den gick igång. Tror en ny går på runt 6-700kr och om du ber en verkstad fixa det så går det nog på ca 500kr. Så lite mer att gå på än min teori behöver du i så fall.