3473
Sök

Problem med min s40

3 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Köpte nyligen en Volvo s40 t4. Bilen har funkat felfritt och bra fram tills för någon timme sen, det lyser en lampa i instrumentpanelen, slår man upp det i boken så står det "Fault in electronic engine system".

Vad är felet?
Vad ska jag göra?

Kan jag köra med bilen?

Jag har sökt på forumet och inte hittat något, finns det tidigare inägg om detta så ber jag isfall om ursäkt för dubbeltråd.

Tack på förhand
Johannes

3 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Vidare i boken kan man läsa följande om samma lampa:

"If this light stays on after the engine has started, a fault has been detected in the engine´s fuel or ignition system. This could mean that the engine does not meet exhaust regulations. Have your car checked by a Volvo workshop."

1 268 Inlägg
28 februari 2007
johannes11 skrev:
Vidare i boken kan man läsa följande om samma lampa:

"If this light stays on after the engine has started, a fault has been detected in the engine´s fuel or ignition system. This could mean that the engine does not meet exhaust regulations. Have your car checked by a Volvo workshop."

hade samma problem åkte till verkstan... dom bytte lambdan.... sen funkade det ett tag sen senare kom samma igen och då byttes bränslepumpen...

3 Inlägg
28 februari 2007
Trådstartare
Åkte nyss och tankade full tank 98 (har tidigare kört med 95) Nu slutade lampan lysa, får se hur länge det håller. Hoppas slippa ditt problem LazerHawke.

1 268 Inlägg
28 februari 2007
johannes11 skrev:
Åkte nyss och tankade full tank 98 (har tidigare kört med 95) Nu slutade lampan lysa, får se hur länge det håller. Hoppas slippa ditt problem LazerHawke.

kör bara på 98 nu och bilen funkar kanon smile

Sök