2878
Sök

Volvo 240 går dåligt

103 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
tjena när jag startar 240in så går den jätte dåligt när man gasar så dör nästan bilen. de blir även avgaspoffar
om jag låter bilen stå en stund å gå som går bilen nästan som för lite slöare.
mvh linus

3 354 Inlägg
15 maj 2012
vad för motor

Diplomati är konsten att be någon dra åt helvete på ett sådant sätt att han ser fram emot resan
Att inneha körkort betyder inte att man kan köra... det betyder bara att man just vid ett enda tillfälle körde någorlunda bra

103 Inlägg
15 maj 2012
Trådstartare
b230f 88 årsmodell

21 Inlägg
18 maj 2012
Jag hade liknande problem med min 77ans 244. Den startade knappt, och när den väl gjotde det så dog den hela tiden. Man fick mata med gas i typ en minut innan den orkade hålla sig igång, och då liksom slöade den sig fram i 20 kmh. Lämnade nyss in den på verkstaden och fick idag konstaterat vad det var för fel - rostvatten i tanken. Kondens har gjort att tanken, som är av plåt, rostat inifrån och rostvatten har blandat sig med bensinen. Vilken innebär att tanken måste bytas.
Senast redigerat av -volvo-240- (18 maj 2012)

103 Inlägg
19 maj 2012
Trådstartare
aa men min är väldigt underlig, från början gick den dåligt när man starta den och sen så börja den gå bättre, men nu går den bra när man startar den förutom att den dör på tomgången när man startar första gången sen när man startar igen så funkar den fint. den är lite efter när man trycker på gassen men tror jag har hitta felet nu men tack iaf

21 Inlägg
19 maj 2012
Okey, hade faktiskt liknande problem med min 88ans 240, då var det styrboxen som behövde bytas, sen gick den som en dröm. Hoppas det löser sig för dej.

Sök