Hej,
Jag Installerade longtube headers och ett Vararam CAI för ett tag sedan. Varpå jag upptäckte att kylaren läckte lite i plasten. Därav köpte jag en bättre begagnad kylare som jag sedan satte ihop. Fyllde upp systemet med kylarvätska och vatten till Markeringen i expansionskärlet. Nu till problemet:
Jag provade att lufta av bilen, men efter ett tag stiger tempen såpass mycket att det väller ur kylarvätska.
När jag provkörde bilen efteråt installation, en lugn tur kring kvarteret märker jag att temperaturen skjuter i höjden och jag får bege mig direkt hem för att stänga av bilen.
Jag har köpt en ny 160 farhenheit termostat och installerat denna, dock utan resultat.
Bilen visar ständigt "Low Coolant" trots att jag är övermarkeringen i expansionskärlet. Jag har provat att ännu en gång lufta av bilen men efter ett tag väller den ur sig kylarvätskan ur expansionskärlet. Innan detta provade jag en lugn åktur runt kvarteret och sedan ställde den på tomgång varpå temperaturen ökade till 228 farenheit och då vågade jag inte längre och stängde av.
Någon som har några förslag på vad detta kan vara och hur jag skall åtgärda det?
Tack på förhand
Mvh Mike