Saab 9-3 2.0T -00a kan inte gasa över 3500rpm

Poppsey
30 maj 2012 · 479 Inlägg

Hur är det med vevhusventilation????


Var ute och provkörde nyss och det går bra med halvgas då turbon laddar 0.5bar (stadigt ladd ej svajjande) på alla växlar, då kan jag varva till varvstoppet utan problem. Men när de ska trycka på mer än det så vill de inte, bilen vill fortsätta och trycka på men något hämmar den. Den misständer inte eller något när detta händer utan den bara slutar orka helt enkelt..

I´m living my life a quarter mile at the time!
Growe Fri fart för ett fritt folk!
30 maj 2012 · 13 732 Inlägg

har du luktat i tanken på bilen? så dom inte fyllt fel när dom fyllde på?!

även om du tar rätt handtag kan det bli knas om påfyllaren av stora tanken hade en dålig dag

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Poppsey
30 maj 2012 · 479 Inlägg

Growe skrev:
har du luktat i tanken på bilen? så dom inte fyllt fel när dom fyllde på?!

även om du tar rätt handtag kan det bli knas om påfyllaren av stora tanken hade en dålig dag

Det har jag faktiskt inte gjort, de ska jag göra! Ska strax byta soppafilter, ska sedan åka till Shell och tanka 98 oktan för minst 300:- och se ifall de gör någon skillnad. Hoppas på det!! smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Gizmojohan
30 maj 2012 · 3 295 Inlägg

jag tycker ändå att det låter som en kass luftmassemätare. vart bor du? bor du nära katrineholm så kan du få testa min..

Poppsey
30 maj 2012 · 479 Inlägg

Slave_joe skrev:
jag tycker ändå att det låter som en kass luftmassemätare. vart bor du? bor du nära katrineholm så kan du få testa min..

Okej ja de kan ju spöka lite. Jag ska iväg nu resten av veckan och då på söndag ska jag träffa kusin som jobbar på ChriMa Motorsport. Då ska han ta med en kasset och lmm till mig så ska vi testa! Men tack ändå för erbjudande!!! Riktigt snällt av dig smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Poppsey
30 maj 2012 · 479 Inlägg

Problemet löst!!! De hjälpte när jag och Wolle bytte soppafiltret!!! big_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smilebig_smile Tankade sedan halv tank v-power så nu jävlar rör bilen på sig big_smile

I´m living my life a quarter mile at the time!
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang