**te_wik's projekt: Ford Consul 1954 UPDATE 4/6 - Projektet avslutat **

Projekt: Ford Consul 1954
  • 24 Följare
  • 41 695 Visningar
  • Projektet avslutat 4 juni 2012
te_wik Forummoderator
31 maj 2012 · 12 813 Inlägg

Mack skrev:
Usch..innertak är ingen rolig historia att hålla på med. I min Mazda så har det möglat i bakkant i innertaket på den, så egentligen skulle jag ha rivit ut hela kalaset..men jag bävar inför att finna något nytt..

Nej, långt ifrån trevligt. Speciellt när man vet att det inte finns att få tag i. Visst går det att sy ett nytt, men det är ju inte det enklaste det heller.

Bäst att åtgärda mazdans innertak innan det går för långt. Är det bara lite mögel går det att fixa.






Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
31 maj 2012 · 26 194 Inlägg

te_wik skrev:

Mack skrev:
Usch..innertak är ingen rolig historia att hålla på med. I min Mazda så har det möglat i bakkant i innertaket på den, så egentligen skulle jag ha rivit ut hela kalaset..men jag bävar inför att finna något nytt..

Nej, långt ifrån trevligt. Speciellt när man vet att det inte finns att få tag i. Visst går det att sy ett nytt, men det är ju inte det enklaste det heller.

Bäst att åtgärda mazdans innertak innan det går för långt. Är det bara lite mögel går det att fixa.






Mvh Tommy

Kan inte mer än hålla med.
Jo, det ska åtgärdas. Jag och mamma hade ju en plan om att hon skulle sy upp ett nytt innertak åt mig baserat på originalinnertaket..men..ja. Det hanns ju inte med innan hon dog så.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
ehedman
31 maj 2012 · 1 966 Inlägg

Det tar sig, kul! smile

Fast det där var inte det fagraste av innertak. Du borde prova sy upp ett nytt innertak själv, är inte så svårt som det låter. Det du behöver göra är att hitta ett lämpligt tyg, sprätta upp gamla taket och använda som mallar för att sedan sy ihop delarna med lämplig söm. Hör dig för inne på närmsta sybutik vilken tråd och söm som bör användas samt övriga matnyttiga tips. Lycka till! big_smile

te_wik Forummoderator
31 maj 2012 · 12 813 Inlägg

ehedman skrev:
Det tar sig, kul! smile

Fast det där var inte det fagraste av innertak. Du borde prova sy upp ett nytt innertak själv, är inte så svårt som det låter. Det du behöver göra är att hitta ett lämpligt tyg, sprätta upp gamla taket och använda som mallar för att sedan sy ihop delarna med lämplig söm. Hör dig för inne på närmsta sybutik vilken tråd och söm som bör användas samt övriga matnyttiga tips. Lycka till! big_smile

Nej för f*n, här ska inte sys någonting! wink haha. Nädu, ska man börja sy innertak är nog inte detta taket något man ska börja öva på, isf tar man något rakt att börja med, typ till någon volvo 1-2-7-9-serien.





Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ehedman
31 maj 2012 · 1 966 Inlägg

te_wik skrev:
Nej för f*n, här ska inte sys någonting! wink haha. Nädu, ska man börja sy innertak är nog inte detta taket något man ska börja öva på, isf tar man något rakt att börja med, typ till någon volvo 1-2-7-9-serien.





Mvh Tommy

Äsch, var inte så bitter! Kan ju vara värt ett försök, vad har du att förlora? Det kan inte gå mer än åt helvete ändå smile

Senast redigerat av ehedman (31 maj 2012)

te_wik Forummoderator
31 maj 2012 · 12 813 Inlägg

ehedman skrev:

te_wik skrev:
Nej för f*n, här ska inte sys någonting! wink haha. Nädu, ska man börja sy innertak är nog inte detta taket något man ska börja öva på, isf tar man något rakt att börja med, typ till någon volvo 1-2-7-9-serien.





Mvh Tommy

Äsch, var inte så bitter! Kan ju vara värt ett försök, vad har du att förlora? Det kan inte gå mer än åt helvete ändå smile

Haha, nä isåfall överlåter jag det till någon annan som kan sånt. Kostar ju en del, men skulle även kosta mig tid och tid är ju som vi alla vet - pengar! tongue




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
ehedman
31 maj 2012 · 1 966 Inlägg

te_wik skrev:
Haha, nä isåfall överlåter jag det till någon annan som kan sånt. Kostar ju en del, men skulle även kosta mig tid och tid är ju som vi alla vet - pengar! tongue

Mvh Tommy

Okej då, jag ger mig. Seså, ut och leta på nån som kan sy nu, och lycka till med allt! smile

te_wik Forummoderator
31 maj 2012 · 12 813 Inlägg

ehedman skrev:

te_wik skrev:
Haha, nä isåfall överlåter jag det till någon annan som kan sånt. Kostar ju en del, men skulle även kosta mig tid och tid är ju som vi alla vet - pengar! tongue

Mvh Tommy

Okej då, jag ger mig. Seså, ut och leta på nån som kan sy nu, och lycka till med allt! smile

Hehe, jag vet av några stycken så ska höra med dom när det närmar sig. Tack du!
Nu söker jag ett fraktbolag så jag kan få hem en reservdelsbil. Dock är ju inredningen såld på den hmm Typiskt..







Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
te_wik Forummoderator
4 juni 2012 · 12 813 Inlägg

Syftet med att få hem bilen och kika igenom den var ju att försöka räkna ut hur mycket tid och pengar som kommer gå åt till att få bilen körbar.

Nu är det konstaterat, det är ett för omfattande projekt för att jag ska kunna göra något av den då jag är arbetslös samt inte har något vettigt garage att hålla till i. Dessutom är två projekt samtidigt ett för mycket, och Audin behöver kärlek!

Tyvärr är det så, att projektet avslutas (eller snarare inte påbörjas). Förhoppningsvis finns det någon som är villig att ta över, så nu kommer den att läggas ut på blocket.

Ni som följt tråden, tack! Kika gärna in min projekttråd om Audisarna:
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=140602/
Det projektet kommer att komma igång igen.







Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mack Forum- och sitemoderator
4 juni 2012 · 26 194 Inlägg

Det var ju tråkigt att höra.

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Sitemoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.
Volvo 244 GLT "Good ol Bastard" (1983)
Mazda 323 1.4 "Emanuel" (1979)
Volvo V60 D4 AWD "Rymdskeppet" (2014)
te_wik Forummoderator
4 juni 2012 · 12 813 Inlägg

Mack skrev:
Det var ju tråkigt att höra.

Ja, men lika bra att inte köra igång med ett till projekt. Det slutar bara med att man står still med två ofärdiga projekt.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Mervolic Yawn...
4 juni 2012 · 3 151 Inlägg

Tråkigt att höra, men jag förstår dig. smile

te_wik Forummoderator
4 juni 2012 · 12 813 Inlägg

Mervolic skrev:
Tråkigt att höra, men jag förstår dig. smile

Tack. Hade jag haft plats att förvara den så hade den fått stå där och vänta tills tiden finns.




Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
joakim89
4 juni 2012 · 1 265 Inlägg

När kommer den ut på blocket?

te_wik Forummoderator
4 juni 2012 · 12 813 Inlägg

joakim89 skrev:
När kommer den ut på blocket?

Sen en liten stund tillbaka.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
joakim89
4 juni 2012 · 1 265 Inlägg

http://www.blocket.se/kalix/Ford_Consul … 14&w=1


Vad mer vill du ha i byte än de du skrivit?

te_wik Forummoderator
4 juni 2012 · 12 813 Inlägg

joakim89 skrev:
http://www.blocket.se/kalix/Ford_Consul___1954_projekt_40835744.htm?ca=1_14&w=1


Vad mer vill du ha i byte än de du skrivit?

Vi tar inte det här, skicka mail, pm eller sms.



Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!
Audi 100 2.3E "Das Mutterschiff" (1988)
Knugcab
4 juni 2012 · 5 111 Inlägg

Tråkig läsning men samtidigt ett vettigt resonemang att inte ta sig vatten över huvudet. smile

Datsun King Cab "Daisy Diesel" (1985)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang