Tjenare!

Börjar med att när jag använt bilen när det regnat och sedan använder jag den efter några dagar så brukar jag alltid känna en "fukt doft" i bilen. Har kollat då i bagageutrymmet och märkt att i verktygs facket och ett till fack finns det vatten. Har också märkt att så snabbt det regnar och jag är ute och åker bil så slutar bakre blinkers funka. Märker då att "el brickan" med alla lampor är blöt.
Idag började jag få ut mattan och resten av inredningen i bagageutrymmet och märker att det är väldigt fuktigt under "mattan" och andra "kåpor". Eftersom det regnade igår och jag åkte bil då så såg jag idag rätt tydligt vart vattnet kommer ifrån. (Bakre hjulhuset och vad jag nu kan kalla de för "kanten") ?!?!
Märkte också att det fanns ett hål i med någon slags plastgrej.. antar att det är det som ska få ut fukten från bagageutrymmet, men det funkar inte för de enda jag hitta var lite rost.
Frågan är vad ska jag göra åt det? Hur skall jag kunna isolera och få det torrt i bagageutrymmet?
Tänkte först på isoleringsspray (skum som expanderar) men kom fram till att det funkar ju som en svamp och att de troligtvis kan dra åt sig vatten osv.. eller är jag helt ute och cyklar?
Där jag fann rost vid plastgrejen tänkte jag hälla på lite rostätare och sedan spreya på färg så det inte blir mer rost eller att rosten käkar igenom där.
Är det någon annan som har likadana problem? Vad gjorde du åt saken? Hur skall ja gå tillväga?
Om min förklaring är inte helt klar och bilder önskas är det bara att hojta till så laddar jag upp lite bilder!

Hoppas inlägget ligger rätt annars så kan moderator var snäll att flytta på det tack!
Tack på förhand!
Svullen