3178
Sök

Hyndai Elantra 1.6 GLS. Var sitter OBD2-uttaget?

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Som rubrik. Hittar det inte. Inga fel på bilen men vill bara "kolla lite" Det bör väl finnas ett???

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

1 938 Inlägg
25 juli 2012
Dum fråga, men kikat i manualen/handboken? Annars vet nog Hyndai tongue

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Dum fråga, men kikat i manualen/handboken? Annars vet nog Hyndai tongue

O ja! Inte ett ord om saken. (tur jag kollade i den, visste inte det fanns färddator...) Ska åka förbi min lokala mek imorgon och hämta en annan bil så hoppas han vet.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

Försöker iaf
12 819 Inlägg
25 juli 2012
Tror den sitter under ratten, bara kräla ner vid pedalerna och kolla uppåt.

Mvh Tommm

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
te_wik skrev:

Mvh Tommm

Ska kolla.

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommm

Ska kolla.

Det sitter en kontakt under ratten. Den är ca 10 pins i. Jag har inte läsaren hemma så jag vet inte om det är rätt uttag... kan ta bild. Men kanske det är den?

1 938 Inlägg
25 juli 2012
Dieselsmurfen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommm

Ska kolla.

Utgick från att du kollat dom vanliga ställerna, under mittarmstödet (brukar vara under en kåpa, åtminstone på gamla v70 etc), i motorutrymme, bagage (av nån anledning har nån bilmodell det där), motorutrymmet, under ratten, gärna till höger/vänster och under nån plastkåpa med ingjuten text OBD.

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Dieselsmurfen skrev:
te_wik skrev:

Mvh Tommm

Ska kolla.

Utgick från att du kollat dom vanliga ställerna, under mittarmstödet (brukar vara under en kåpa, åtminstone på gamla v70 etc), i motorutrymme, bagage (av nån anledning har nån bilmodell det där), motorutrymmet, under ratten, gärna till höger/vänster och under nån plastkåpa med ingjuten text OBD.

Kollat de vanliga ja.

1 938 Inlägg
25 juli 2012
Googlade lite och såg att det skall sitta en vanlig obd-kontakt under ratten, finns även någon annan kontakt som folk vill tro är obd, men som man skulle behöva adapter till, vilket är fel.

Skall finnas en vanlig obd-hanske. smile

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Googlade lite och såg att det skall sitta en vanlig obd-kontakt under ratten, finns även någon annan kontakt som folk vill tro är obd, men som man skulle behöva adapter till, vilket är fel.

Och hur ser en vanlig OBD2-kontakt ut?

1 938 Inlägg
25 juli 2012
Dieselsmurfen skrev:
Glesmark skrev:

Min kharma tvingar mig att vara snäll och googla åt dig, till höger har du obd-kontakt.
http://www.obd2allinone.com/uploads/pinout.jpg

Klassad som Bilgalen Idiot
273 Inlägg
25 juli 2012
Har du kollat under askkoppen, vid säkringarna, under ratten nere vid huvhandtaget? kan sitta på många olika ställe smile

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
Glesmark skrev:
Dieselsmurfen skrev:
Glesmark skrev:

Min kharma tvingar mig att vara snäll och googla åt dig, till höger har du obd-kontakt.

Mycket snällt av dig och din karma. Men inte klokare för det.

Forummoderator
18 369 Inlägg
25 juli 2012
Trådstartare
WolleJR skrev:
Har du kollat under askkoppen, vid säkringarna, under ratten nere vid huvhandtaget? kan sitta på många olika ställe smile

Nix. Kollar imorgon. Tokmörkt ute nu och jag är halvvägs i sängen...

1 938 Inlägg
25 juli 2012
Dieselsmurfen skrev:
Glesmark skrev:
Dieselsmurfen skrev:

Mycket snällt av dig och din karma. Men inte klokare för det.

Den ser ut sådär i alla fall, fast motsatt kontaktstycke i bilen då.

Bilmekaniker
30 Inlägg
25 juli 2012
Vanlig OBD kontakt har 16 pin det menas 16 stift med det finns olika kontakter farsan köpte Felsökning uttrustning det följde med 10 kablar  till olika bilar men standart är det 16 pin kabel Nya Hyndai har 16 pin smile

Sök