6385
Sök

Audi s2 hög co- och hc halt

38 Inlägg
1 augusti 2012
Trådstartare
Tjenare!

Var och besiktiga min bil igår och fick för hög co och hc halt! Bilen har även börjat ryka vitt vid tomgång, kanske lite, lite blårök med, men tar ingen olja.

Bilen är en Audi s2 som har en del extra hästar under huven.

Någon som har nån idé om vad de kan vara?

Allfixare
1 475 Inlägg
2 augusti 2012
Mappningen? Vad är gjort med bilen kan ju vara bra för oss att veta. Vad sitter det för kat på? Vart på avgassystemet sitter den?

1 366 Inlägg
2 augusti 2012
Har du gjort ett kompressionstest?

Mår turbon bra?

Vit rök är ju stor chans att det antingen är topplockspackningen eller turboproblem. även om du säger att den inte drar någon olja hade jag gjort ett prov om du nu inte vet att turbon är helt slut

Forummoderator
9 299 Inlägg
2 augusti 2012
Testet sker ju utan belastning. Hur mår din cat?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

38 Inlägg
6 augusti 2012
Trådstartare
Det som är gjort med bilen är bla: Garett t3/t4 turbo, Alu-ic, 525 cc spridare, Walbro pump, 3" avgas, Extractor rör, Anpassat lmm hus, RS2 topplockspackning. Är vad förra ägaren gjort då! Turbon är ju så gott som nybytt, inte gått många mil så bör ju inte vara den iaf.

Har inte gjort något kompressionstest nej, men det kan ju va idé är klart!

Den börjar endast ryka när bilen kommit upp i temperatur och vid tomgång, annars ingenting.

Men ni gissar på topplockspackningen elr kat då?

Allfixare
1 475 Inlägg
6 augusti 2012
Katen gör ju inte så att den ryker... Vem har mappat bilen? Är det originalsprut? Vad har du för cat?

38 Inlägg
7 augusti 2012
Trådstartare
Mappad av mmt i Ryd 2010, och de har ju inte vart några problem med avgasvärden innan iaf. Kat och sprut vet jag inte då jag inte kommer ihåg vad förra ägaren sa just nu smile

38 Inlägg
9 augusti 2012
Trådstartare
Mappad av mmt i Ryd 2010, och de har ju inte vart några problem med avgasvärden innan iaf. Kat och sprut vet jag inte då jag inte kommer ihåg vad förra ägaren sa just nu smile

Sök