3517
Sök

Volvo 440 GL = nytt projekt.

2 Inlägg
10 augusti 2012
Trådstartare
Kort och gott så har jag köpt en Volvo 440 GL årsm 92. Vet mycke väl vad bilen har för rykte och kända fel. Men icke destå mindre så har jag gett mig fan i att de skall gå.
Hur som helst. Jag skall piffa upp den och få alla dessa småfel fixade. Även lite trim står med på lista. Jag har nu spenderat några dagar på nätet för att se vad jag har å välja på. Och jag har insett att detta blir en utmaning för mig att lyckas. Specielt med tanke på att jag inte har Turbon!
Enkla saker såsom att fixa till bilen så den ser fin ut och är felfri är inga problem. Samma sak gäller sportavgas, luftfilter, sänkningsats, sportdämpare odyl är ganska lätt att få fram. Men lite tyngre trim än så är jag också ute efter. Bättre kamaxel, vilka som kan plana toppen för bra pris, chipning och mappning med mera.

Hur som helst. Tips och råd på vart och hur jag kan få tag i trimdelar till en 440 med B18FP 115 motor. Nytt som begagnat, spelar ingen roll. Jag blir evigt tacksam om ni vet nått.

1 125 Inlägg
11 augusti 2012
Hör med dom på Kallebäcks Motor i Göteborg,bra folk att ha med att göra och dom fixar det mesta.

Osponsrad
1 631 Inlägg
11 augusti 2012
Rullar en 440 turbo här i byn och den är i princip bara vrålsänkt och kör runt med feta breddade plåtisar. Supergrym är den. Kan kanske fixa fram en bild så kan du få lite kött på benen smile

Roger Rodas 19751031 - 20131130. (Han dog samtidigt som PW)

2 Inlägg
11 augusti 2012
Trådstartare
fadret skrev:
Hör med dom på Kallebäcks Motor i Göteborg,bra folk att ha med att göra och dom fixar det mesta.

Skall kolla de. Alltid värt ett försök.

BudgetDunkaren skrev:
Rullar en 440 turbo här i byn och den är i princip bara vrålsänkt och kör runt med feta breddade plåtisar. Supergrym är den. Kan kanske fixa fram en bild så kan du få lite kött på benen smile

Jodå, lite bilder är alltid välkomet för att inspirera en!

Sök