2656
Sök

Regeringens ogenomtänkta förslag emot bilägare

466 Inlägg
27 augusti 2012
Rorys skrev:
skanepiraten skrev:
Åhh nej dagens stora I-landsproblem^^

Tror alla som sköter sej och har en ordnad ekonomi kan ta det lugnt wink

Men dom andra, ja dom hade det o vänta big_smile

Dom andra har också rösträtt och kan fälla en regering

Humm undrar hur många dom är ^^ Känns nog rätt lugnt på den fronten.
Det är förbaskat skönt att leva i en demokrati smile

Men tillbaka till topic! Vad kan det finnas för fel med denna lag?
För helt ärligt om man är skötsam av sig och betalar sina räkningar så har man ju inget o vara orolig för ju ?

Ne nytt är skrämmande i början men sen när man förstår, ja då förstår man wink
Senast redigerat av skanepiraten (27 augusti 2012)

551 Inlägg
27 augusti 2012
Trådstartare
skanepiraten skrev:
Rorys skrev:
skanepiraten skrev:
Åhh nej dagens stora I-landsproblem^^

Tror alla som sköter sej och har en ordnad ekonomi kan ta det lugnt wink

Men dom andra, ja dom hade det o vänta big_smile

För helt ärligt om man är skötsam av sig och betalar sina räkningar så har man ju inget o vara orolig för ju ?

De vill komma åt Målvakter med miljoner i skulder men skjuter över målet då Svenne som har en krona i resterande bilskatt kan bli av med sin bil.

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

466 Inlägg
27 augusti 2012
Rorys skrev:
skanepiraten skrev:
Rorys skrev:

De vill komma åt Målvakter med miljoner i skulder men skjuter över målet då Svenne som har en krona i resterande bilskatt kan bli av med sin bil.

Jag tror folk klara sig om man har nån enkrona kvar tonguelol 

Det är ju trots allt dom som har mer i skuld som åker dit cool

9 148 Inlägg
27 augusti 2012
Rorys skrev:
skanepiraten skrev:
Rorys skrev:

1 krona? Du måste upp i 10 000:- innan det händer något, och har du kommit så långt så kan inte saker stå rätt till i huvudet. Har man inte råd att betala det som det kostar att äga en bil så ska man inte ha någon alls! Eller så får man prioritera om andra saker i sitt liv. Allt som handlar om ens ekonomiska situation handlar om val och prioriteringar.

Kapten på disco!
1 729 Inlägg
27 augusti 2012
Rorys skrev:
skanepiraten skrev:
Rorys skrev:

Men sluta grina din jävla rättshaverist, betala skatten/trängselskatten/parkeringsböterna i tid så är det här inte ett problem. Har man inte råd att betala för att ha bil då tycker jag det är skitbra att staten rycker bilen ifrån en och säljer för att betala skulderna.

Vadå plåtlåda, 740 har V8:a och 286hk... Eller det kanske bara var i tyskland.

Avstängd
10 388 Inlägg
27 augusti 2012
Rorys skrev:
Nej det räcker med att en person har flera bilar och svårt med pengar.

Verkligen? Allvarligt? Har man flera bilar och -inte har råd med det- så får man väl för i helv... göra av med några bilar!

Rorys skrev:
saab_sonett skrev:
Det är väl snarare dom som finns i listan här som man är ute efter......
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15213991.ab

Regeringen är rasister smile

Ja, och du sket precis i det blå skåpet för all framtid. Har du någon verklighetsförankring alls eller har den försvunnit med åren?

Rorys skrev:

Sa du inte precis att det handlade om 10.000:-?

Säger ju bara galet mycket om hur genomtänkta dina inlägg är. Hela tråden handlar om ett ickeproblem för gemene man
Senast redigerat av it_mutt (27 augusti 2012)

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

4 278 Inlägg
27 augusti 2012
Alltså har man inte betalat skatten på bilen eller kör avställt gäller försäkringar och sånt då? Och bryr man sig ens om att ha försäkring om man kör avställt?

Känns som en bra förslag, dom borde även beslagta bilar som körs av folk utan körkort.

Nu kommer nog många inte tro mig men för några år sedan så körde en alkis ihjäl 2 personer på motorcykel. Han hade blivit stoppad av polisen för olovlig körning, rattfylla osv 196 gånger 196!! och han var fortfarande ute på vägen.

Polisen behöver mer befogenheter att ta itu med såna här personer och betyder det att en slarvig svensson kommer ikläm någon gång då och då så är det såklart tråkigt men Svenssons liv kommer fortsätta och det är inte slut för den personen. Däremot så kan det vara slutet på livet för dom personerna som krockar eller blir påkörda av idioterna som kör avställt av någon anledning.

Jag googlade snabbt men hittade ingen källa på rattfyllot som blev stoppad 196 gånger så det kanske jag har drömt men det är ju ingen hemlighet att folk som inte har körkort kör ändå.

Att man inte får ha en avställd bil hemma i flera år tycker jag dock verkar som ett riktigt idiotiskt förslag. Vafan ska det vara bra för kan man undra.
Senast redigerat av zemet (27 augusti 2012)

551 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Jag misstänker att regeringen har skrivit fel då det nu står att man kan ta bilen för ett litet skattekrav, jag tror de menar att allt ska vara minst 10.000, vem kan kolla?

Skattebelastade och skattefria automobiler, nästan som min andra hjärnhalva och jag mha kottar :)

* Voff voff *
11 058 Inlägg
1 september 2012
Rorys skrev:
Jag misstänker att regeringen har skrivit fel då det nu står att man kan ta bilen för ett litet skattekrav, jag tror de menar att allt ska vara minst 10.000, vem kan kolla?

Är det inte det som sagts hela tiden här i tråden? Att skulden ska överstiga 10.000:-?

//Brådhis
Senast redigerat av Brådhis (1 september 2012)

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...

5 198 Inlägg
1 september 2012
Brådhis skrev:
Rorys skrev:

Är det inte det som sagts hela tiden här i tråden? Att skulden ska överstiga 10.000:-?

//Brådhis

För att se det så måste folk läsa oxå... hmm

551 Inlägg
1 september 2012
Trådstartare
Det står annat i regeringens text som jag läst men de kanske menar annat än de skrivit sammanfattat.

Sök