Det finns t.ex. 6.2 kit, dem har 2st 6.5" midbasar och 1st Diskant på samma filter. Detta leds sedan in i steget och tar en kopplingsplint med + å -.
Har du ett i varje dörr, så har du totalt 4st middar och 2 st diskanter. Är det någorlunda schyssta diskanter så kan jag lova att det funkar med 2 st för 4 midbasar! Har själv samma sak.
Vad är det för steg du har till basarna? Blir lättare att hitta något som kan drivas av det då! med tanke på att du vill ha 3 eller 4 så att impedansen blir rätt.
Förresten, har du funderat något kring dämpmaterial? Ett gäng dämpmattor i framdörrarna gör STOOOOOOOOOR skillnad, och ordentliga bafflar (MDF?) när du installerar det. Det är absolut inget komplicerat och det kan du garanterat fixa själv!
Kom ihåg att kabelkit kostar en del också. Samt att du mer eller mindre 'måste' skruva fast slutstegen någonstans, de kan inte ligga löst! isåfall kommer du att få plocka ur rcahanens penis ur honan hela tiden och dra om RCA:n, för dem går vääääldigt lätt av av påfrestningar.
Vad har du för batteri i bilen ? Å generator? vilken bil är det?
Hade jag varit du hade jag börjat kika efter iaf begagnade kitsystem, finns väääldigt fina att kamma hem på nätet om du håller ögonen öppna! Inte ovanligt att nobelium går för 1.5k..
P.S 4x50W är snarare 4x10 watt i verkligheten! Så HU effekten räcker inte till mycket. Möjligtvis koxxerna bak, men de flesta brukar inte vilja ha det! Allt "ljud" framifrån och bas bakifrån. Jag har ändrat till det nu och har inte blivit mer än nöjd!
Upplevs som mer "klart" ljud, starkt ljud samtidigt som man känner väldigt mycket mer bas eftersom att brytpunkten av ljud och bas hamnar vid ditt öra ungefär. Blir väldigt bra ljud.
Kom ihåg att kika monteringsdjup på nya talarna.